پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۰۵۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱
بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی را در هفته منتهی به ۲۰ بهمن اعلام کرد که براساس آن قیمت برنج، گوشت مرغ، قند و شکر و روغن نباتی نسبت به هفته قبل از آن ثابت بود.

شعارسال : اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به ۲۰ بهمن ماه اعلام کرد که براساس آن قیمت ۴ گروه برنج، گوشت مرغ، قند و شکر، روغن نباتی نسبت به هفته قبل از آن ثابت و قیمت ۴ گروه تخم مرغ ۰.۴ درصد، حبوب ۰.۷ درصد، میوه های تازه ۱.۸ درصد و چای ۰.۱ درصد افزایش داشتند.

بر این اساس قیمت خرده فروشی ۳ گروه لبنیات ۰.۸ درصد، سبزی های تازه ۰.۷ درصد و گوشت قرمز ۰.۲ درصد در مدت مشابه کاهش داشته اند.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات، قیمت پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۴.۰ درصد کاهش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۰.۴ درصد افزایش داشت و شانه ای ۱۲۶ هزار تا ۱۷۷ هزار ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب قیمت نخود معادل ۰.۵ درصد، عدس ۲.۷ درصد و لوبیا قرمز ۰.۴ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نمی شد و انگور عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب قرمر معادل ۰.۹ درصد، سیب زرد ۲.۵ درصد و انگور ۱.۷ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۲ درصد تا ۷.۱ درصد افزایش داشت.

در گروه سبزی های تازه قیمت سیب زمینی و سبزی های برگی ثابت بود. بهای کدو سبز معادل ۰.۴ درصد، پیاز ۱۱.۲ درصد و لوبیا سبز ۱.۲ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۱.۹ درصد تا ۴.۹ درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۰.۲ درصد کاهش داشت و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله و گوشت مرغ بدون تغییر بود.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای چای خارجی معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و قیمت قند، شکر و انواع روغن نباتی ثابت بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1396، کدخبر: 4228018، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
خب این ثبات قیمت مواد غذایی نشون میده که نباید زیاد نگران زیاد شدن قیمت دلار بود و اون یه خبابه که ایشالله توسط خود دولت میشکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین