پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
یک عضو موظف هیئت مدیره با حضور ماهیانه ۴ ساعت ۳۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است.

شعار سال: رئیس هیئت مدیره گروه پیشگامان کویر یزد خبر داد که دو تن ازمدیران ارشد شرکت بیمه تعاون در 7 ماه گذشته، هر یک، 220 میلیون تومان حقوق دریافت کرده اند.

"محمد رضا رضایی نژاد" بیان داشت که در شرکت بیمه تعاون یک عضو موظف هیئت مدیره با حضور ماهیانه 4 ساعت، 30 میلیون تومان حقوق دریافت کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه تعاون گفت: یک شرکت بیمه‌ای با 28 میلیارد تومان سرمایه نمی‌تواند فعالیت بیمه‌ای انجام دهد و مدعی شد، همفکران دو مدیر ارشد مذکور،اجازه نداده‌اند تا افزایش سرمایه صورت بگیرد، چون آنها پولی برای این افزایش سرمایه نداشته و از طرفی، مایل نیستند که شرکت هم از دست آنها خارج شود.

وی، با بیان اینکه گروه پیشگامان کویر یزد، فاقد شرکت اقماری بوده و یک اتحادیه است، تصریح کرد که این گروه اکنون به اتحادیه صنایع پیشگامان کویر یزد تبدیل شده و شرکت‌های آن هم از لحاظ حقوقی مستقل هستند.

چندی پیش، رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تعاون ، سهامداری 30 درصدی پیشگامان کویر یزد در این شرکت را یک تخلف آشکار دانسته و اعلام کرده بود به عنوان حافظ منافع سهامداران نگران تک قطبی شدن دراین شرکت است.

درحال حاضر" اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن فرهنگیان"،"شرکت تعاونی پیشگامان کویریزد"،"شرکت سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان"،"بانک توسعه تعاون" و"شرکت ایساتیس ارتباطات کاسپین" در زمره سهامداران شرکت بیمه تعاون به شمار می روند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه تعاون، گفته بود، حداکثر سهام گروه پیشگامان کویر یزد در شرکت بیمه تعاون می‌تواند 20 درصد باشد و افزود که درصورت کاهش سهام این شرکت، سهام اضافی آزاد شده در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

با اینهمه، رئیس هیئت مدیره گروه پیشگامان کویر یزد، داشتن هرگونه سهم 30 درصدی گروه متبوع خود در شرکت بیمه تعاون را رد کرد و اعلام داشت این گروه یک اتحادیه بوده که دارای 38 هزار نفر سهامدار خرد است.

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه تعاون، با بیان اینکه خود اعضاء تأییدیه اداره پول شویی را اخذ کرده اند، افزود: افرادی که در موقعیت ضعف بوده غوغاسالاری کرده تا نقاط ضعف خود را بپوشانند و ادامه داد که حالت کنونی سهامداری در شرکت بیمه تعاون 6 سال است که وجود داشته و کسی چیزی نمی‌گفت.

وی اظهار داشت: آن روزی که در شرکت بیمه تعاون پول لازم داشتند و هیچ کسی پول نمی‌داد این حرفها نبود.

به گفته وی، عده اندکی از افراد، نماینده یک گروهی هستند که سود یا زیان کار برای آنها مهم نیست و مجموعه را به دست گرفته‌اند.

به گفته رضایی نژاد، درجلسات هیئت مدیره اعلام شد که رئیس هیئت مدیره همزمان نمی‌تواند معاون شرکت هم باشد زیرا این امر یک پارادوکس است.

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه تعاون ادامه داد: در حال حاضر مدیر عامل زیر مجموعه هیئت مدیره و معاون هم زیر مجموعه مدیر عامل است بنابراین هیئت مدیره نقش کنترلی و نظارتی دارد و نباید فعالیت اجرایی انجام دهد.

وی، با بیان اینکه حکم عزل حبیب محمدی، باطل است اذعان داشت: بیمه تعاون حالت پدرسالارانه دارد.

رئیس هیئت مدیره گروه مالی پیشگامان کویر یزد با ارائه این راهکار که باید مالکیت از مدیریت در شرکت بیمه تعاون جدا شود، هشدار داد که در غیر اینصورت در آینده نیز مشکل مدیریتی وجود خواهد داشت.

رضایی نژاد اذعان داشت که این آقایان نمی‌خواهند منافع شخصی آنها در این شرکت بیمه‌ای از بین برود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پسین جهرم، تاریخ انتشار 28 دی 1394، کد مطلب: 5740: www. konarsandal.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین