پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶
یک موسسه آمریکایی ضمن پرداختن به مسایل مربوط به امنیت جهانی، لزوم وجود تسلیحات آمریکایی در کشورهای مختلف جهان را زیر سوال برد.

شعارسال: در گزارش نهاد «ابتکار عمل در زمینه تهدید هسته‌ای» (NTI) که روز گذشته منتشر شده به ایجاد یک جامعه امن و هزینه‌های سیاسی وضعیت هسته‌ای کشورهای عضو ناتو اشاره شده است.

در این گزارش به خطرهای امنیتی، اعتبار و هزینه‌های مالی و سیاسی سازمان پیمان‌آتلانتیک شمالی (ناتو) پرداخته شده است که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکایی در اروپا را هم شامل می‌شود.

بر طبق این گزارش، از سران آمریکا و ناتو خواسته شده است که در زمینه نگهداری تسلیحات هسته‌ای در چندین سایت در کشورهای مختلف جهان تجدید‌نظر کنند و این اقدام را با توجه به تهدید‌ها و تشدید هزینه‌ها و از همه مهمتر اینکه آیا این تسلیحات همچنان عناصر مورد نیاز ناتو در زمینه سیاست‌های دفاعی هستند یا خیر، صورت دهند.

نگارندگان این گزارش بر این باورند که امنیت ناتو نیازمند نظارت و رویکرد جدید برای بازدارندگی و دفاع از طریق منشور کاهش خطر استفاده از (تسلیحات) هسته ای است و انتقال تسلیحات آمریکا به اروپا، خطر حوادث و یا تروریسم فاجعه‌بار را افزایش می‌دهد. به همین دلیل باید دید که آیا این تسلیحات در راستای بازدارندگی نظامی و اطمینان سیاسی موثر هستند.

این نهاد در سال 2001 به وسیله «سام نان» سناتور آمریکایی و فردی به نام «تد تورنر» در راستای حفظ محیط‌ زیست و برابری شرایط زندگی و آینده نسل‌ها تاسیس شد و تلاش می‌شود که از حملات فاجعه‌بار و انواع تسلیحات کشتارجمعی جلوگیری شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1396 ، کدخبر: 13961127000455 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
ناتو رسما قلدری مدرن رو صورت میده چون همیشه بر حسب عدالت نمیجنگه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
آمریکا تعداد بیشماری کلاهک هسته ای نسبت به کشور های دارنده این سلاح دارد ؛ چنین چیزی آینده بشریت را مرود تهدید قرار میدهد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین