پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
در زمینه تقویت نگاه کردن، هدف از این مرحله آموزش نگاه کردن و تحریک بینایی است. یعنی کودک بتواند صرفا اشیاء، تصاویر و دیگر محرک های دیداری را نگاه کرده و آن ها را با نگاه خود تعقیب کند.

شعار سال: برای اینکه کودک بتواند از طریق حس بینایی خود با دنیای خارج ارتباط برقرار کند، علاوه برداشتن اعضای بینایی سالم باید بتواند به آنچه که می خواهد نگاه کند. نگاه خود را از روی اراده از جایی به جای دیگر متمرکز کند. قادر باشد آنچه را در دایره دیدش است به هم مربوط کرده و روابط موجود بین آن ها را دیده و درک کند. بتواند آنچه را می بیند به خاطر سپرده، درک کند و سرانجام توان به کارگیری ادراکات خود را داشته باشد. لذا برای پرورش حس بینایی باید فعالیت هایی در زمینه نگاه کردن، تشخیص تفاوت و تشابهات تصاویر، شناخت و حافظه بینایی در برنامه آموزشی او گنجاند. بدیهی است کسب این مهارت ها کودک را برای تشخیص شکل حروف و اعداد نیز آماده می سازد.

در زمینه تقویت نگاه کردن، هدف از این مرحله آموزش نگاه کردن و تحریک بینایی است. یعنی کودک بتواند صرفا اشیاء، تصاویر و دیگر محرک های دیداری را نگاه کرده و آن ها را با نگاه خود تعقیب کند. (ذکر نام اشیاء مورد نظر نیست) هنگام ارائه این محرک ها باید سعی شود محرک های زاید در حوزه دید او نباشند تا بتوان از این طریق تمرکز و توجه در هنگام نگاه کردن را به کودک آموخت. به عبارت دیگر او باید فن نگاه کردن و سرانجام دیدن را بیاموزد. برای نیل به اهداف فوق باید فعالیت های زیر انجام شوند:

تعدادی اشیاء مختلف از قبیل توپ، قاشق، بشقاب و ... را در مقابل کودک قرار داده و از وی می خواهیم با آن ها بازی کند. سپس با اشاره به یکی از اشیاء از او می خواهیم آن را به ما بدهد. (نباید نام شیء را ذکر نمود. بلکه تنها گفته شود آن را به من بده)

تعدادی کارت تصاویر اشیاء مختلف را در مقابل کودک قرار داده، با اشاره به یکی از آن ها از او می خواهیم آن را به ما بدهد.

نور چراغ قوه ای را در اتاق تاریک (روی دیوار) به حرکت درآورده و از کودک می خواهیم آن را با چشم های خود تعقیب کند. یا توپ کوچکی را به یک نخ (حدود 50 سانتیمتر) می بندیم و با به حرکت درآوردن آن در مقابل چشم کودک از او می خواهیم آن را با چشم تعقیب کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مایوک، تاریخ انتشار -، کد مطلب: -، www.mayok.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین