پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
رئیس راه آهن نیشابور گفت: قطار باری که از مبدا ایستگاه تربت حیدریه به سمت کاشمر در حرکت بود، صبح چهارشنبه در ایستگاه کاشمر در منطقه دیزباد نیشابور از ریل خارج و واژگون شد.

شعار سالهادی نوری افزود: این حادثه حوالی ساعت 10 و 50 دقیقه پیش از ظهر امروز در 45 کیلومتری شرق نیشابور روی داد.

وی محموله این قطار را گندله عنوان کرد و بیان کرد: احتمال می رود علت بروز این حادثه وجود نقص در ترمز قطار بوده باشد که بر اثر آن لکوموتیو از ریل خارج و 25 واگن آن واژگون شده است.

وی خاطرنشان کرد: لکوموتیوران خود را از قطار به بیرون پرت کرده و رئیس قطار در این حادثه مجروح شده بود که به بیمارستان منتقل شد.

به گفته مدیر روابط عمومی ایستگاه راه آهن نیشابور، به علت بروز رخداد خروج قطار باری از ریل تا اطلاع بعدی مسیر ریلی تهران - مشهد بسته است.

معاون عمرانی فرماندار نیشابور نیز گفت: به دلیل بسته شدن مسیر ریلی تهران - مشهد در محدوده شهرستان نیشابور، اکنون به دنبال تعیین مسیری جایگزین برای حرکت قطارها هستیم.

عبدالرضا عرب پور افزود: در پی حادثه خروج قطار باری از ریل و بسته شدن مسیر، یک قطار که از تهران به مشهد در حرکت بود، در ایستگاه نیشابور متوقف شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم در شرایط کنونی و برای رفع مشکل تردد قطارها، مسیر ریلی جایگزینی را در محور نیشابور - مشهد منظور کنیم.

در همین حال مدیرکل راه آهن خراسان با رد گفته مسئولان نیشابور مبنی بر بسته شدن مسیر نیشابور - مشهد، بر باز بودن این مسیر تاکید کرد و گفت: علی رغم خارج شدن چند واگن باری در حوالی ایستگاه کاشمر در شهرستان نیشابور، مسیر ریلی مشهد - تهران و نیز مسیر راه آهن مشهد- تربت حیدریه به سمت جنوب باز و تردد قطارها در این محورها برقرار است.

محمدهادی ضیایی مهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه خروج قطار باری از ریل در یک مسیر فرعی روی داده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون حرکت قطارهای مسافری در مسیر مشهد- تهران و مشهد- تربت حیدریه در جریان است و هرگونه اظهار نظر از سوی سایر منابع در خصوص بسته بودن این مسیرها، به شدت تکذیب می شود.

از مجموع 12هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور هزار و 500 کیلومتر معادل 12 درصد در خراسان رضوی قرار دارد. این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.

نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 2اسفند 96، کدمطلب:82838939، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین