پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
شهردار اراک گفت: وضعیت درختان اراک بسیار نامطلوب بوده و بیماری آن‌ها از آنفلوانزای پرندگان هم خطرناک‌تر است.

شعارسال: شهردار اراک گفت: وضعیت درختان اراک بسیار نامطلوب بوده و بیماری آن‌ها از آنفلوانزای پرندگان هم خطرناک‌تر است.

«داود تاجران» در صحن رسمی شورای شهر اراک با تأکید بر این‌که امروز شهرداری برای انجام هر کاری باید با مسائل بسیاری مقابله کند، افزود: این مواجهه سرعت انجام کار را کاهش داده است و تمام انرژی مجموعه شهرداری صرف خنثی شدن مسائل و آرام سازی فضا می شود که باید مسیر اجرای امور تسهیل شود.

وی با اشاره به مشکلات و بیماری درختان سطح شهر اراک خاطرنشان کرد: بیماری امروز درختان اراک از آنفلوآنزای پرندگان خطرناک تر است و باید به سرعت و با استفاده حداکثری از نیروی کار جهت هرس و کاهش آفات درختان اقدام کرد.

در ادامه این جلسه معاون خدمات شهری شهرداری اراک در خصوص وضعیت کنونی درختان اراک گفت: متأسفانه بواسطه هرس نشدن درختان هم‌چنین نبود تغذیه مناسب در سال‌های اخیر درختان شهر اراک امروز درگیر انواع بیماری‌ها و آفات هستند.

«سعید بیاتیان» تصریح کرد: در بخش شمالی شهر اراک با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که مشکلات در این منطقه حاصل مشکلات آبرسانی و غنی نشدن خاک در سنوات گذشته بوده و از دیگر مناطق بیشتر است، براین اساس تغذیه فضای سبز اشجار در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به انباشت مشکلات از سنوات گذشته خاصه در حوزه هرس درختان اظهار کرد: عدم رسیدگی آفات درختان را تشدید کرده است و تجمیع عوامل به اپیدمی آفات منجر شده است بر همین اساس برای رفع آفات باید هرس مناسب صورت گیرد. آفات در برخی موارد مغز درختان را خورده‌اند و در چنین شرایطی با وزش باد و بارش برف نه چندان سنگین شاخه‌ها شکسته می‌شود و حتی خطراتی برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

بیاتیان با اشاره به وجود آفاتی چون سوسک چوبخوار، سرشاخه‌خوار، قارچ فیتیله نارنجی، کرم خراط و ... گفت: وضعیت به نحوی است که حتی در برخی موارد امکان تبدیل شدن شاخه‌های بریده شده به چیپس چوب هم وجود ندارد و باید معدوم شوند.

وی با بیان این‌که تاکنون ٧٠ درصد هرس انجام شده است، تصریح کرد: حتی اگر ١٠ درصد درختان سطح شهر وضعیت اورژانسی داشته باشد این میزان معادل ١٠٠ هزار درخت در شهر است که باید از طریق چالکود یا محلول پاشی وضعیت آنان کنترل شود که این مهم در دستور کار قرار دارد. همچنین مصالح لازم نیز خریداری شده است که باعث می‌شود طی یک تا دو سال آینده شاهد شادابی درختان در اراک باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396، کدخبر: 96120502313، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
مگه بیماری از درختان هم میتونه انتقال پیدا کنه به انسان ها؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین