پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۲۶۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۷
جوادی با اشاره به پرداخت ۲۷۵۰ میلیارد تومان از بدهی های موسسه منحل شده وحدت گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد سپرده گذاران موسسه وحدت تعیین تکلیف شده اند.

شعارسال: سید امین جوادی در نشست خبری افزود: ۷۰ درصد سپرده گذاران، پس انداز تا سقف ۳ میلیون تومان داشتند که بدون تعدیل نرخ سود با آنها تسویه شد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ هزار نفر نیز سپرده تا ۱۰۰ میلیون تومان داشتند که با نرخ سود ۱۵ درصد تعیین تکلیف شدند.

جوادی مجموع مبلغ بدهی وحدت را ۴۷۰۰ میلیارد تومان برای ۳۷۴ هزار و ۲۶۴ سپرده گذار اعلام کرد و گفت: از این رقم تنها ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات واگذار شده بود.

نیاز به پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان به باقیمانده سپرده گذاران موسسه وحدت

مدیر عامل موسسه اعتباری ملل با اشاره به اینکه ۹۷۳۳ سپرده گذار یعنی ۲ درصد هنوز تعیین تکلیف نشده اند گفت: برای تسویه با بقیه سپرده گذاران موسسه منحل شده وحدت به ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

سید امین جوادی گفت: تاکنون کار تسویه با ۹۸ درصد سپرده گذاران با خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت شد.

وی مجموع دارائیهای موسسه وحدت را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان ارزیابی کرد و ادامه داد: از این میزان حدود ۳۷۰ میلیارد تومان را به مزایده گذاشتیم که با وجود وضع نامناسب ملک تنها دو پاکت بدستمان رسیده که قیمت های وسوسه برانگیزی نبود و نتوانستیم بفروشیم.

جوادی تصریح کرد: البته بقیه املاک را نیز مسئولان امنیتی شناسایی کرده اند که در صورت صلاحدید برای مزایده گذاری و بازپرداخت خطوط اعتباری بانک مرکزی در اختیار موسسه ملل قرار می گیرد.

وی درباره بقیه وجوه سپرده گذاران نیز گفت: بخشی نیز در قالب سودهای کلان تا ۳۳ درصد که پرداخت شده بود.

۹۸ درصد معضل بازار غیر متشکل پولی ساماندهی شده است

مدیر عامل موسسه اعتباری ملل گفت: بازار غیرمتشکل پولی تبدیل به معضل بزرگی شده بود و مانع برنامه‌ریزی، رصد و نظارت بر نظام بانکی می‌شد که با کوشش شبانه‌روزی، این معضل بزرگ تا ۹۸ درصد ساماندهی شد و عزم جزم برای تعیین تکلیف ۲ درصد باقیمانده وجود دارد.

امین جوادی با بیان اینکه تعیین تکلیف تعاونی وحدت با تصمیم بانک مرکزی به موسسه ملل واگذار شد، افزود: توافقنامه‌ای در این زمینه در مردادماه امضا شد و با تشکیل کمیته‌های سه گانه تعداد سپرده‌گذاران، مبلغ سپرده‌ها و میزان تسهیلات اعطایی رصد شد.

وی ادامه داد: تعاونی وحدت برنامه نرم‌افزاری مناسبی هم نداشت و حدود ۲۰۰ نفر شبانه‌روز فعالیت کردند و توانستیم به جایی برسیم که حقوق مردم دقیق شناسایی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تسویه باقی مانده ۲ درصد سپرده گذاران نیاز است که با تعدیل سود به یک هزار و ۴۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، گفت: اگر املاک فروشی تعاونی وحدت بیشتر از میزان بدهی شود احتمال دارد مابقی را در قالب سود به سپرده گذاران پرداخت کنیم.

وی افزود: تعاونی وحدت ۲ سیستم سنتی و داخلی برای حساب ها در اختیار داشت که متمرکز نبود و همین سبب شده بود تا حساب ها سندهای تعاونی دستی باشد و به همین دلیل فرایند رسیدگی به حساب ها طولانی شد.

به گفته­ مدیر عامل موسسه اعتباری ملل در این مدت ۱۶ هزار شکایت از سپرده گذاران دریافت شده که کمتر از ۲۰۰ مورد آنها مربوط به اشتباهات محاسباتی در حسابهاست و اغلب به تعدیل سودها شکایت دارند.

جوادی در پاسخ به اینکه آیا شرطی برای بانک شدن موسسه با بانک مرکزی قرار داده شده تا این ماموریت توسط موسسه ملل انجام شود؟­گفت: هیچ پیش‌شرطی در این قرارداد نبوده است و طبق روال موسسات مالی در صورتی که سرمایه لازم را تامین کنند پس از یکسال و نیم مجوز بانک دریافت می‌کنند که سرمایه تاسیس بانک ۴ هزار میلیارد تومان است و اکنون موسسه بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه ثبتی دارد.

وی در مورد بازگشایی نماد موسسه ملل نیز گفت: صورت های مالی به سازمان بورس ارائه شده و منتظر تایید هستیم تا مجمع را برگزار کنیم و بعد از آن نماد موسسه باز شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396 ، کدخبر: 2041533 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
انقدر یک زمانی این موسسات مالی زیاد شدن که کنترلشون از دست دولت در رفت و این بلا رو سر مردم اوردن..حالا هم شنیده بودم که باز از راه بیت المال دارن پول مردم رو پس میدن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین