پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
معاون اول رئیس جمهورمصوبه دولت در خصوص افزایش میزان جرائم مرتبط با قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع مصوب سال ۱۳۴۶ را ابلاغ کرد.

شعار سال: هیئت وزيران در جلسه ۱۴/۸/۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت دادگستری و به استناد ماده (۲۸) قانون مجازات اسلامیمصوب ۱۳۹۲- تصویب کرد:

میزان جرایم مندرج در مواد (۴۲)، (۴۳)، (۴۴)، (۴۶) و (۵۰) قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل­ها و مراتعمصوب ۱۳۴۶- با اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح و تصویب‌نامه شماره ۴۲۱۲۷/ت۲۵۰۴۶هـ مورخ ۲۸/۷/۱۳۸۲ لغو می‌شود:

الف - در ماده (۴۲):

۱- جریمه نقدی بریدن، ریشه­کن کردن و سوزاندن هر اصله نهال، یک میلیون و پانصد هزار (۰۰۰ر۵۰۰ر۱) ریال تا سه میلیون و هفتصد و پنجاه هزار (۰۰۰ر۷۵۰ر۳) ریال به شرح زیر می‌باشد:

۱-۱- نهال درختان موضوع ماده (۱) قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشورمصوب ۱۳۷۱- و گونه­های کهور، آکاسیا و کنار، سه میلیون و هفتصد و پنجاه هزار (۰۰۰ر۷۵۰ر۳) ریال.

۱-۲- نهال درختان دسته دوم موضوع بند (۱۷) ماده (۱) قانون حفاظت و بهره­برداری از جنگل­ها و مراتع، دو میلیون و دویست و پنجاه هزار (۰۰۰ر۲۵۰ر۲) ریال.

۱-۳- نهال درختان سایر گونه‌ها، یک میلیون و پانصد هزار (۰۰۰ر۵۰۰ر۱) ریال.

۲- جریمه نقدی بریدن و ریشه­کن کردن هر اصله درخت و تهیه هر مترمکعب چوب، هیزم وذغال از آن، سی میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰) ریال تا هفتاد و پنج میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۷۵) ریال به شرح زیر می‌باشد:

۲-۱- درختان موضوع ماده (۱) قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور - مصوب ۱۳۷۱- و گونه­های کهور، آکاسیا و کنار، هفتاد و پنج میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۷۵) ریال.

۲-۲- درختان دسته دوم موضوع بند (۱۷) ماده (۱) قانون حفاظت و بهره­برداری از جنگل­ها و مراتع، پنجاه و دو میلیون و پانصد هزار (۰۰۰ر۵۰۰ر۵۲) ریال.

۲-۳- درختان سایر گونه‌ها، سی میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰) ریال.

ب- در ماده (۴۳):

میزان جرایم نقدی موضوع این ماده، شش میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۶) ریال تا پانزده میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۱۵) ریال به شرح زیر می‌باشد:

۱- بریدن و ریشه­کن کردن بوته­ها و خارهای مناطق بیابانی و کویری، شش میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۶) ریال.

۲- بریدن و ریشه­کن کردن درختچه­های مناطق بیابانی و کویری، پانزده میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۱۵) ریال.

پ- در ماده (۴۴):

جریمه نقدی چرانیدن بز در جنگل­ها و مراتع و مناطقی که از طرف سازمان جنگل­ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین و آگهی شده است، چهار میلیون و هشتصد هزار (۰۰۰ر۸۰۰ر۴) ریال برای هر رأس بز می‌باشد.

ت- در ماده (۴۶):

جریمه نقدی کت­زدن یا پی­زدن یا روشن کردن آتش در تنه درخت جنگلی، از سی میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰) ریال تا هفتاد و پنج میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۷۵) ریال به شرح زیر می‌باشد:

۱- درختان موضوع ماده (۱) قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشورمصوب ۱۳۷۱- و گونه­های کهور، آکاسیا و کنار، هفتاد و پنج میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۷۵) ریال.

۲- درختان دسته دوم موضوع بند (۱۷) ماده (۱) قانون حفاظت و بهره­برداری از جنگل­ها و مراتع، پنجاه و دو میلیون و پانصد هزار (۰۰۰ر۵۰۰ر۵۲) ریال.

۳- درختان سایر گونه‌ها، سی میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰) ریال.

ث- در ماده (۵۰):

جریمه ریالی چرای غیرمجاز در محدوده جنگل‌های سوخته شده و یا توده‌های جنگلی مذکور در تبصره (۲) ماده (۲) قانون ملی شدن جنگل­ها که توسط سازمان جنگل­ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرق اعلام شده است، برای هر واحد دامی معادل بیست درصد ارزش متوسط واحد دامی که در ابتدای هر سال توسط وزارت جهادکشاورزی اعلام می‌شود، محاسبه خواهد شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رييس­جمهور این مصوبه را به وزارت جهادکشاورزی- وزارت دادگستری سازمان برنامه و بودجه کشور- سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرده است .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دولت، تاریخ انتشار 29 آبان 96، کد مطلب:-،www.dolat.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین