پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۱۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
چندی پپیش نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردند بخشی از هزینه بیماری های متابولیک، ام اس، بال پروانه‌ای و اوتیسم همانند بیماران خاص محاسبه شود، حال برای اطلاعات بیشتر در این رابطه با مدیر خانه بیماران پروانه ای به گفت و گو پرداخته ایم.

شعارسال:چندی پپیش نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردند بخشی از هزینه بیماری های متابولیک، ام اس، بال پروانه‌ای و اوتیسم همانند بیماران خاص محاسبه شود، حال برای اطلاعات بیشتر در این رابطه با مدیر خانه بیماران پروانه ای به گفت و گو پرداخته ایم.

جام جم نوشت: حجت الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی گلپایگانی بیان کرد: یک بیماری برای خاص شدن نیاز به دستور مسقیم رئیس جمهور و حمایت مجلس را دارد، در چندین ماه گذشته اعضای کمیسیون بهداشت و درمان قول مثبت دادند تا بصورت جدی روی چند بیماری اعم از ای بی، اوتیسم و ام اس اقدامات مهمی را انجام دهند تا این بیماری ها به عنوان بیماری خاص ثبت شوند.

وی ادامه داد: حال اگر ای بی بیماری خاص نیز اعلام شد، فرد بیمار باید خدمات خاص دریافت کرده و به عبارتی دیگر این خاص بودن را لمس کند لذا در حال حاضر مصاحبه هایی که مسئولین وزارت بهداشت انجام دادند و ما نیز از طریق رسانه ها و جراید مطلع شدیم بیماری ای بی، به بیماری خاص تبدیل شد.

مدیرخانه ای بی اشاره کرد: تا جایی که در جریان هستیم، برای وزارت بهداشت بودجه ای را در این رابطه در نظر گرفته نشده است و احتمالا بدین صورت است که از بیماری های خاص دیگر(تالاسمی، هموفیلی و دیالیز) مبلغی را از بودجه سرانه شان کسر کرده و بیماری دیگری نیز اضافه می کنند.

گلپایگانی حمایت مجلس را مهم دانست و گفت: چرا که نمی شود همه انتظارات را از وزارت بهداشت داشته باشیم، مجلس باید بودجه ای را برای این کار در نظر بگیرد، و سازمان مدیریت نیز باید کمک کند.

به گفته مدیرخانه ای بی، در حال حاضر بودجه ای برای این کار در نظر گرفته نشده و اگر بخواهند از سهم بیماری های دیگر کم کرده و به ای بی اضافه کنند، ما راضی به این کار نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی و دوره گذشته جمعا 380 نماینده از وزیر بهداشت درخواست کردند بیماری ای بی به بیماری خاص ثبت شود حال همین نمایندگان نیز باید حمایت جدی داشته باشند و در لایحه بودجه وزارت بهداشت بودجه اختصاصی به این بیماری تعلق بگیرد.

گلپایگانی زمان اجرای این طرح را نامشخص دانست و گفت: بیماران ای بی نیاز به پانسمان دارند و این کار باید در وزارت بهداشت بودجه داشته باشد و همچنین به سازمان غذا و دارو سفارش دهند و مورد تایید آن سازمان نیز قرار بگیرد لذا این پروسه کمی زمان بر بوده و امیداریم این طرح فقط در حد لایحه و مصوبه نماند بلکه به مراحل عملیاتی نیز برسن


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز ، تاریخ انتشار 13اسفند 96، کدخبر: 239055،www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
به دکتر ها حقوق های چند ده میلیونی میدن چون نمیتونن نظارت کنن و به اشرافی گری اعتقاد دارن
اما به این بیماران که اکثرشون با مسایل مالی درگیر هستن و نمیتونن خودشون از پس هزینه های بیماریشون کنار بیان هیچ یارانه ای نمیده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
خداوند انشالله تن سالم به همه ماها بدهد ؛ این کودکان را که نگاه میکنم واقعا دلم برایشان کباب میشود خداوند هیچ مظلومی را این جنین مهتاج نکند
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
وقتی مسئولین یه مملکت بی دغدغه و شکم سیر باشند باید انتظار همین اخلاق و رفتار ها را هم از انها داشت
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین