پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ثبت «نام مادر» در هنگام نام نویسی برای کارت ملی هوشمند و حذف نام پدر باید به دقت بررسی شود.

شعارسال: مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار بی اطلاعی از درج نام مادر بر روی کارت های ملی هوشمند، اظهار کرد: کارت ملی توسط ثبت احوال و زیر نظر قوه قضائیه صادر می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش تر امر صدور کارت ملی هوشمند بر عهده آموزش و پرورش و دولت بود و همانطور که گفته شد در حال حاضر نیز بر عهده سازمان ثبت احوال است و قوه قضائیه نیز بر این روند نظارت می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه درخواست ثبت «نام مادر» در مراحل ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند و همچنین مسئله نام پدر و مشخصات همسر که هم اکنون از صفحه ثبت نام حذف شده است، ارتباطی به اجرای سند 2030 دارد یا خیر گفت: موضوع فوق باید به دقت بررسی شود.

وارد کردن نام مادر برای تطبیق‌ دادن آن با اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال برای کسب اطمینان بیشتر است.

دریافت نام مادر برای صدور کارت ملی هوشمند قانونی نبوده و از ابتدا نیز قانون به همین شکل بوده  که نام پدر برای صدور کارت شناسایی درج می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14اسفند 1396، کدخبر: 6455601،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
من که میگم کم ربط به سند 2030 نیست! از این قانونای عجیب غریب کم ندارن این خارجیا
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین