پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۳۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مردم کارت ملی را تنها به عنوان کارت شناسایی در نظر نگیرند بلکه در صورت تامین زیرساخت ها با این کارت خدمات بانکی، سلامت، انتخابات و غیره انجام خواهد شد.

شعار سال: سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشوربا بیان اینکه تا پایان امسال اعتبار کارت های ملی قدیمی به پایان می رسد، گفت: بر این اساس ما با دو گروه کارت ملی مواجه هستیم نخست کارت هایی که از سال 80 تا 89 صادر شده اند و دیگری کارت هایی که بعد از سال 89 صادر شده اند.

وی افزود: قانون جدید برای کارت هایی است که بین سال های 80 تا 89 صادر شده اند لذا این کارت ها در آغاز سال 97 از درجه اعتبار ساقط می شوند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تا کنون برای 24 میلیون نفر از ایرانیان کارت ملی هوشمند صادر شده است گفت: برای 36 میلیون نفر از ایرانیان هنوز کارت ملی هوشمند صادر نشده است.

او گفت: ثبت احوال تفاهمنامه ای را با پست و دفتر پیشخوان دولت منعقد کرده که براساس آن در 500 نمایندگی پست و 1200 دفتر پیشخوان برای متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند خدمات لازم ارائه می شود.

ابوترابی با اشاره به اینکه در هر دفتری سیستم عکاسی وجود دارد افزود: متقاضیان نیازی به ارائه عکس ندارند زیرا عکس به صورت آن لاین از متقاضیان گرفته و صادر می شود لذا متقاضیان تنها با اصل شناسنامه خود به این مراکز مراجعه و نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

او با اشاره به مبلغ پرداختی برای دریافت کارت ملی هوشمند افزود: مبلغ پرداختی برای دریافت کارت ملی هوشمند سه قسمتی است، نخست پرداخت 20 هزار تومان که براساس مصوبه مجلس است، مرحله دوم حداقل 7000 و حداکثر 9000 تومان برای تکمیل خدمات و درنهایت 2000 تومان هم هنگام دریافت کارت ملی هوشمند از متقاضیان اخذ می شود که مجموعا 31 هزار تومان می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به کوتاه شدن مدت اخذ کارت ملی به 15 روز گفت: پیشتر فرآیند تعویض کارت ملی چهار ماهه بود که امروز این مقدار به 15 تا 30 روز کاهش یافته است، مردم بدانند که الزامی به تعویض شناسنامه نیست مگر آنکه آسیب دیده باشد که در صورت تعویض، حداقل یک و حداکثر سه روزه تحویل متقاضیان می شود.

او با بیان اینکه برای عکس دار شدن نوجوانانی که به 15 سال رسیده اند با وزارت آموزش و پرورش تفاهمنامه ای امضا شده گفت: برای الصاق عکس زمان محدودی نداریم و هرفردی که 15 سال تمام دارد می تواند برای عکس دار شدن شناسنامه خود اقدام کند لذا خانواده ها باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

صدور 15 روزه کارت ملی هوشمند

ابوترابی با بیان اینکهسازمان ثبت احوال قصد دارد تا پایان سال 97 همه ایرانیان را صاحب کارت ملی هوشمند کند افزود: این امر نیازمند زیرساخت ها و بودجه است که به لطف همکاری همه دستگاه ها این امر را محقق می کنیم.

او گفت: سازمان ثبت احوال در حال حاضر 15 روزه کارت ملی را برای متقاضیان صادر می کند، برای کسانی که مدارکشان دچار مشکل است هم پیامکی ارسال می شود که فرد متقاضی باید نسبت به رفع نقص اقدام کند که در صورت تاخیر در این امر یقینا دریافت کارت ملی هوشمند نیز 15 روزه نخواهد بود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: بعضا مردم نسبت به این پیامک های ارسالی از سوی سازمان بی توجه هستند و همین امر پروسه دریافت کارت ملی هوشمند را با تاخیر روبرو می کند.

او با اشاره به اینکه به زودی کارت ملی، کارت مادر برای همه ایرانیان خواهد بود افزود: ما در تلاشیم تا دستگاه ها با کمک این کارت خدمات گوناگونی را به صاحبانشان ارائه دهند، توصیه ما این است که مردم این کارت را تنها به عنوان کارت شناسایی درنظر نگیرند بلکه در صورت تامین زیرساخت ها با این کارت می توانند خدمات زیادی از جمله خدمات بانکی، سلامت، انتخابات و غیره را دریافت کنند.

ابوترابی در خاتمه سخنانش در شبکه خبر گفت: در قم و خوزستان طرح عدم اخذ مدارک بدون کپی را دنبال می کنیم که به زودی این امر در کل کشور اجرایی می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 19 تیر 96، کد مطلب: 96041910231: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
خب خداروشکر که برای شناسنامه نیازی نیست که این همه بدبختی بکشیم تا عوضش کنیم...فقط مهلت کارت های ملی تا چه زمانی هست؟
ا.ف75
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
من از برج هشت سال نود و هفت کارت ملی تقاضا کردم بهم ندادن اس هم نیمد،رفتم میگه هنوز نیمده،بعد میگن پانزده روز دروغگو ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین