پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تعطیلی چند روزنامه از اعتبار این رسانه نمی کاهد، گفت: دولت با اختصاص یارانه های حمایتی و سیاست گذاری های جدید می تواند به کمک روزنامه ها بیاید.

شعارسال: غلامرضا آذری درباره تعطیلی چند روزنامه که اخیرا صورت گرفته اظهار کرد: تعطیلی چند روزنامه به دنبال گرانی کاغذ، مقطعی است و نمی تواند دلیلی بر ضعف مطبوعات کشور باشد.

وی افزود: روزنامه هنوز جایگاه خود را در میان مردم همچون سایر رسانه ها مانند کتاب و رادیو حفظ کرده و تعطیلی چند روزنامه از اعتبار این رسانه نمی کاهد.

این دکترای تخصصی علوم ارتباطات اجتماعی اظهار کرد: حداقل به عنوان کشوری که قدیمی ترین روزنامه را با نام کاغذ اخبار به مدیریت میرزا صالح شیرازی داشتیم و آغاز این حرکت به بیش از صد سال در ایران می گذرد، باید تنور این حرکت را گرم نگه داریم.

وی درباره بیکاری روزنامه نگاران و فعالان عرصه خبر و به تبع آن تعطیلی روزنامه ها، گفت: یکی از راهکارهای کمک به وضعیت روزنامه ها و به تبع آن روزنامه نگاران، اتخاذ یک رویکرد واقع گرایانه به این امر است که به دور از بحث تعطیلی این رسانه، دولت با اختصاص یارانه های حمایتی و سیاست گذاری های جدید در این حوزه به کمک روزنامه ها بیاید.

آذری افزود: در این مقطع زمانی که روزنامه ها تحت فشارهای اقتصادی و گرانی کاغذ هستند می توانند با کاهش تیراژ تولید همچنان به حیات خود ادامه دهند و در همه کشورها دولت با اعمال قوانین حمایتی باعث بقای روزنامه ها می شود.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه اضافه کرد: روزنامه های خصوصی باید ازطریق سرمایه های به جای مانده و سودهای بانکی حاصل از سرمایه گذاری، حیات خود را حفظ کنند و به سمت الکترونیکی شدن پیش بروند یا با تیراژ کمتر از 2 هزار نسخه بدون اینکه تعطیل شوند این بحران گرانی کاغذ را پشت سر بگذارند.

وی افزود: با ادامه روند گرانی کاغذ امکان دارد روزنامه ها به سمت الکترونیکی شدن پیش بروند در حالی که هیچ گاه روزنامه الکترونیکی جای کتاب و روزنامه را در میان مردم نمی گیرد.

این کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی درباره آینده شغل روزنامه نگاری گفت: روزنامه نگاران و فعالان رسانه در وضعیت بی ثباتی شغلی بهتر است به سراغ مجموعه هایی بروند که در این وضعیت دشوار کاری اتکای نفس داشته باشند و شبانه روز با قدرت در این راه زحمت بکشند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 14اسفند 1396، کدخبر: 912881،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
واقعا خواندن روزنامه تو دنیایی که خبر هاش ثانیه ای آپدیت میشن کار بی فایده ایه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
0
0
کار بی فایده ای نیست
نیویورک تایمز درامدی یک میلیارد دلاری دارد پس میتوان گفت که هنوز هم روزنامه کاغذی جایگاه خود را دارد ولی شاید سیاست های ما در ایران درست نبوده است
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین