پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۴۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به وجود 25 هزار سازمان مردم نهاد یادآور شد که تشکل‌های مردمی سرمایه‌های اجتماعی هستند و نباید اجازه داد برخی اتهامات به این سرمایه‌ها آسیب بزند. به گزارش «ایران»، «معصومه ابتکار» در نشست خبری معاونت زنان به مناسبت هفته زن نقش زنان در جامعه مدنی را بی‌بدیل و فوق العاده خواند. به گفته او زنان در حوزه محیط زیست الهام‌بخش هستند و جریان‌سازی اجتماعی می‌کنند.

شعار سال: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به وجود 25 هزار سازمان مردم نهاد یادآور شد که تشکل‌های مردمی سرمایه‌های اجتماعی هستند و نباید اجازه داد برخی اتهامات به این سرمایه‌ها آسیب بزند. به گزارش «ایران»، «معصومه ابتکار» در نشست خبری معاونت زنان به مناسبت هفته زن نقش زنان در جامعه مدنی را بی‌بدیل و فوق العاده خواند. به گفته او زنان در حوزه محیط زیست الهام‌بخش هستند و جریان‌سازی اجتماعی می‌کنند.

ابتکار در پاسخ به سؤالی درباره زنان موسوم به خیابان انقلاب هم گفت:« گفت‌و‌گو مهم‌ترین رویکرد در این زمینه است، باید نظرات نسل جوان را در موضوعاتی مثل حجاب بشنویم. شیوه برخورد با این مسائل باید قانونمند باشد و حداقل برخوردهای انتظامی اتفاق بیفتد.» به اعتقاد ابتکار نگاه‌ها باید به سمت گفت‌و‌گوی ملی در این زمینه پیش برود و فضا برای نسل جوان و جوانان دهه ۷۰ فضایی باشد تا بتوانند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.

او در ادامه با تأکید بر اینکه در گذشته اعمال فشار و اجبار در مورد حجاب در قالب گشت ارشاد صورت می‌گرفت، گفت: در حال حاضر با نگاه خوب مقامات اجرایی و نیروی انتظامی این مسأله ساماندهی شده و ما این گونه برخوردها را قبول نداریم.

ابتکار درباره فعالیت‌های سمن‌ها هم گفت:«ما اعتقاد داریم که در چارچوب قانون باید فعالیت انجام دهیم، دولت 12 آیین نامه سازمان‌های مردم نهاد را مصوب کرده.» او یادآوری کرد که باید سمن‌های مردم نهاد برای نظارت روی فعالیت‌های خود آموزش ببینند و در مسائل مالی دقت کافی داشته باشند تا لطمه‌ای به فعالیت آنها وارد نشود.او «زن» را یک موضوع ملی دانست که نباید درگیر نگاه‌های خاص، باندی و جناحی شود. ابتکار از همکاری‌های فرا قوه‌ای با دستگاه‌های مختلف در موضوع زنان خبر داد و از نقش فناوری اطلاعات در توانمند‌سازی زنان سخن گفت: «این برنامه از سوی دولت با هدف توان افزایی زنان با همکاری بخش‌های غیردولتی و مطالعاتی انجام می‌شود

معاون رئیس جمهوری نگاه معاونت را به زنان روستایی نگاه ویژه عنوان کرد و گفت:«توان افزایی، آموزش دختران روستایی و عشایر بازمانده از تحصیل از جمله برنامه‌های جدی معاونت است.» او تعداد دانش‌آموزان دختر بازمانده از تحصیل را 2300 دختر اعلام کرد و از آموزش آنها توسط نهضت سواد آموزی سخن گفت.

ابتکار در ادامه با اشاره به برنامه‌های معاونت زنان در هفته زن و تأکید بر رویکرد بهبود و ارتقای وضعیت زنان و خانواده گفت: تلاش می‌کنیم با برگزاری این برنامه‌ها سطح آگاهی عمومی در ارتباط با زن و خانواده افزایش پیدا کند. ما هیچ گاه به دنبال نادیده گرفتن مشکلات و انکار آنها نبوده‌ایم.

به گفته او، برنامه گفت‌وگوی ملی به شکل پایلوت در خراسان شمالی آغاز به کار کرده است. چرا که تاب‌آوری و ارتقای توانمندی‌های خانواده همزمان با آغاز گفت‌وگو شکل می‌گیرد و در این فرآیند به شکل خاص نسل دهه 70 مخاطب قرار خواهند گرفت.ابتکار در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها، تعاونی‌ها و... در دولت دوازدهم مورد حمایت جدی قرار گرفته است، گفت: نهادهای مدنی در حوزه زنان بسیار نقش‌آفرین هستند و توانمندی آنان جزو اهداف معاونت امور زنان است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در ادامه از افتتاح 15 پارک بانوان همزمان با هفته زن در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: گاهی به اشتباه تصور می‌شود افتتاح پارک بانوان به معنی اعمال تفکیک جنسیتی است.

این در حالی است که این پارک‌ها فضای تفریحی و ورزشی خاص بانوان را فراهم می‌کند، چرا که سرانه مورد نیاز آنها در بسیاری از استان‌ها تأمین نشده است.

اقدامات دولت برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به مسأله ورود زنان در ورزشگاه‌ها نیز گفت: در گذشته زنان در برخی رشته‌های ورزشی و در ورزشگاه‌های سرپوشیده حضور داشتند و مشکلی در این مورد وجود نداشت اما با ایجاد حساسیت‌هایی در دوره‌هایی خاص مشکلاتی در این زمینه ایجاد شد. در حال حاضر دولت آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌ای در چارچوب شرع مقدس طراحی کرده است تا تدابیر لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم شود. این تدابیر در مورد محل نشستن زنان در ورزشگاه‌ها، درب‌های ورودی و خروجی، سرویس‌های بهداشتی و... است. همچنین در این مورد مذاکراتی نیز با مراجع انجام شده است.ابتکار در ادامه تصریح کرد: در مذاکراتی که با مراجع انجام شده است به شکل شخصی حضور نداشته‌ام اما گروهی از جانب معاونت فقهی و حقوقی با مراجع گفت‌وگو کرده بودند. دولت نیز در خصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها اقداماتی انجام داده است به‌طوری‌که اخیراً شاهد حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای بازی بسکتبال تیم ملی بودیم و مشکلی برای حضور زنان به وجود نیامد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------، کدمطلب: 459812 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
کاش این همه فشار و تاکید این خانوم در مقوله حجاب رو در مقوله معضلات اجتماعی سرپرستان خانوار و دغدغه های تربیتی زنان سرپرست خانوار میدیدیم .
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
امیدواریم که با همکاری دولت هر چه زود تر شاهد حضور زنان و خانواده ها در ورزشگاه ها باشیم تا محیط دوستانه و خانوادگی توی ورزشگاه شکل بگیره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین