پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۵۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۵
این روزها دیگر تذکر دادن و توپ و تشر زدن بر روی هیچ دختری تاثیر ندارد اگر هم داشته باشد برای چند ساعت است و خیلی ممانعت کننده نیست.

شعارسال: دنبال خودکار می گشتم باید حساب و کتاب چیزی را انجام می دادم که سراغ کیف مدرسه اش رفتم سنگین تر از معمول بود قست مدادهای کیفش را باز کردم خط لب، خط چشم، لاک و..دیدم اما خودکار ندیدم برایم جای سوال بود این وسایل در کیف مدرسه یک دختر کلاس اول متوسطه چه می خواهند چرا خودکار نیست.

زمانی که درس می خواندم و به مدرسه می رفتم صبحگاه بعد از صف ناخن هایمان را چک می کردند و بعد از ظهرها نیز که پسرانه بود به موهای بلند گیر می دادند آخر خلاف آن بچه ها موی بلند و ناخن بلند بود نه از وسایل آرایشی خبری بود ونه از رد و بدل کردن سی دی های اموزشی و غیر آموزشی.

به راستی چرا امروزه در کیف دختران جوان و نو جوان در مدارس به جای مداد و خودکار و کتاب، وسایل آرایشی و گوشی و رمان پیدا می شود مقصر کیست؟ ایا اموزش و پرورش کوتاهی می کند و یا والدین بی توجه شده اند چه کسی مقصر است؟شاید هم سخت گیری و اجبارهای بی مورد هر دو مورد باعث شده چنین اتفاقی رخ دهد.

این روزها دیگر تذکر دادن و توپ و تشر زدن بر روی هیچ دختری تاثیر ندارد اگر هم داشته باشد برای چند ساعت است و خیلی مانع کننده نیست به نظر من یکی از راه های کمک به دانش اموزان دختر، دیدن و ندیدن تجریبات خوب و بد گذشته افرادی است که همچون اینها روزی جوانی می کردند و جوان بودند.

آموزش های ده سال قبل نمی تواند جوابگوی دانش اموزان امروز باشد آموزش و پرورش باید اموزش هایش را وسیع تر کند مربیان پرورشی در مدارس تنها به بیان چند مطلب احکام اکتفا نکنند مشاور باشند روانشناس باشند دانش اموزان امروز دانش اموزان پنج سال قبل نیستند.

نصیحت کردن این قشر آب در هاون کوبیدن است اگر قبلا درس دین و زندگی فقط طوطی وار به دانش اموزان اموخته می شد لازم است درس دین و زندگی عمقی اموزش داده شود به گونه ای از سوی مربیان بیان شود که در زندگی دانش اموزان به ویژه دانش اموزان دختر تاثیرگذار باشدداشتن اعتقاد قوی و محکم داشتن زندگی سالم را به دنبال دارد.

چه اشکالی دارد دانش اموزان دختر نزدیک سن بلوغ تجربیات چند دختر فراری را بشنوند و وضعیت انها را ببینند چه اشکالی دارد دانش اموزان دختر جوان چند کمپ ترک اعتیاد دختران را ببینند و تجربیاتشان را بشنوند نیاز دختران ما به آموزش وسیع تر از ده سال قبل است نیاز داریم فکر مسئول آموزشی ما گسترده تر شود و با برخی کارهای اجباری برای دانش اموزان دختر وضعیت را خراب تر نکنند.

در کنار اموزش نیاز است که پرورش مد نظر قرار بگیرد بیش از 11 سال یک نفر در محیط مدرسه است پس نیاز داریم که وسیع تر و گسترده تر فکر شود که به جای مداد و خودکار شاهد موارد دیگر در کیف فرزندانمان نباشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 23فروردین1397، کدخبر: 107055: www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
هر موقه به این سوال تونستیم ج.اب بدیم شاید یه روزی طعم خوشیختی در اجتماع رو هم فهمیدیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین