پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۱۱۴۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن در کشور، ۲۰۰ هزار واحد نیمه تمام است.

شعارسال: احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات سایت مسکن مهر در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر با میانگین پیشرفت ۶۰ درصدی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه دولت برای بستن پرونده پروژه مسکن مهر در سال آینده خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۰۰ هزار واحد باقیمانده حدود ۱۵۰ هزار واحد در مراجع قضایی و یا فاقد متقاضی است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای واگذاری واحد‌های مسکن بدون متقاضی در کشور عنوان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای ساخت مسکن مهر از دو محل آورده اشخاص و تسهیلات بانکی تامین میشود.

مهرآبادی تاکید کرد: در خصوص واحد‌های بدون متقاضی با پرداخت تسهیلات بانکی بخشی از کار انجام شده و بخش دیگر باقی مانده است، بنابراین دولت به منظور واگذاری این واحد‌ها برنامهریزی و شرایط واگذاری را تسهیل کرده است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکن مهر باقیمانده را ۶۰ درصد عنوان تصریح کرد: با همه آنچه که گفته شد، حدود ۶۰ هزار واحد از تعهد دولت در پروژه مسکن مهر در کشور باقی مانده و دولت برنامه دار که پروژه مسکن مهر را تا سال آینده به اتمام برساند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به این ترتیب از مجموع پروژه مسکن مهر در شهرستانهای استان لرستان ۴۲۰ واحد مسکن مهر باقی مانده است.

مهرآبادی با تاکید بر اینکه پروژه مسکن مهر در مجموع از نظر سازهای مشکلی ندارد، ادامه داد: به طور مثال با وقوع زمین لرزه اخیر در غرب کشور از مجموع ۲۴ بلوک ۷ طبقهای سایت مسکن مهر سر پل ذهاب سقفی فرو نریخت و خسارت انسانی آن بسیار کم بود.

وی در ادامه به مشکلات سایت مسکن مهر بروجرد اشاره و عنوان کرد: عمده این مشکلات به نواقص و نقایص موجود در آسانسور‌ها برمیگردد، بر این اساس قرار است که کارگروهی تشکیل و همه عیوب آسانسور‌های این سایت استخراج و مشخص شود که رفع این عیوب چه میزان هزینه در بر دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از آن هفته آینده جلسهای در تهران برگزار شده و علاوه بر اینکه وزارت راه و شهرسازی میکوشد، بخشی از اعتبار مورد نیاز را تامین کند، متولیان رفع نواقص موجود مشخص میشوند.

مهرآبادی سپس به مشکل تعاونی مسکن مهر توحید بروجرد اشاره کرد و گفت: موضوع این تعاونی در دستگاه قضایی در حال بررسی بوده و قرار است که با کمک دستگاه قضایی اسناد و مدارک این تعاونی از هیأت مدیره قبلی به هیأت مدیره فعلی تحویل شود.

وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد که با هماهنگی دستگاه قضایی مجوز ادامه فعالیت این تعاونی اخذ و ادامه مراحل احداث واحد‌ها انجام شود، همچنین دعوای بین هیأت مدیره قبلی و فعلی نیز در دستگاه قضا ادامه یافته و به نتیجه میرسد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14اسفند1396 ، کدخبر: 6461952: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین