پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
عضو بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی کرج گفت: با کنوانسیون UPOV نمایندگی‌هایی می‌تواند شکل بگیرند و مانند هسته‌ای پای جاسوسان را به کشور باز کند.
شعارسال: فاطمه شاهسوند، مسئول خواهران بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج  گفت: بنگاه کنوانسیون upov مربوط به یک مسونیتی هست که به بهنژادگرانی که یک بذر جدیدی را تولید می‌کنند تعلق می‌گیرد.

شاهسوند با بیان اینکه بر اساس این کنوانسیون قطعا بهنژادگر خارجی برای کشور ما اولویت خواهد داشت و مزایای آن به بهنژادگر خارجی خواهد رسید، افزود: بهژادگری بدین صورت است که دوتا بذر را باهمدیگر ملحق کرده و بعد از چند نسل بذری جدید که دارای ویژگی‌های جدید است به وجود خواهد آمد.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی ادامه داد: کار بهنژادگر الحاق بذر‌های جدید و ایجاد یک رقم جدید از بذر است و وقتی این کار میکند تمام حق امتیاز آن بذر بهش تعلق میگیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام فرآورده‌هایی که از آن بذر تولید می‌شود نیز به بهنژادگر تعلق میگیرد، اظهار داشت: حق خود مصرفی از کشاورز ما گرفته می‌شود و بر اساس قانون ملی بذر که در سال ۸۲ تصویب شد حق خود مصرفی را به کشاورز‌ها می‌دهد که سال بعدش نیز می‌توانند از بذر همان گیاهان نیز استفاده کنند.

شاهسوند تصریح کرد: با تصویب پیوستن به این کنوانسیون مشکل جدی برای کشاورزان به وجود خواهد آورد و نمایندگی‌هایی می‌تواند شکل بگیرد که مانند موضوعات هسته‌ای پای جاسوسان را می‌تواند به کشور ما باز کند.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه اینان می‌توانند ادعا کنند بذر کشاورز ما با رقمی از بذر آنان یکسان است و برای ما در دادگاه‌های بین المللی اقامه دعوا کنند، گفت: وقتی فقط ۶۵ کشور این کنوانسیون را پذیرفته اند لزومی ندارد که ما که صنعت بذر قوی نداریم می‌تواند مشکل ساز باشد.

وی با بیان اینکه با قبول این کنوانسیون کشاورزان ما با یک محدودیت مواجه خواهند شد، افزود: نمایندگان مجلس پیش از قبول این کنوانسیون همه بند‌های آن را با دقت مطالعه کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 16اسفند 1396، کدخبر: ۶۷۱۶۲۸،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
1
0
هر مسئله ای یا قرار دادی میان ایران و کشور های خارجی برقرار میشه بحث جاسوس میون این دلواپس ها داغ تر میشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین