پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۵۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱
وزیر آموزش و پرورش گفت: من به عنوان یک همکار وظیفه دارم پیگیر وضعیت همکارم که گرفتار شده و بازداشت است،‌ باشم. و باید با توجه به ارتباطاتی که دارم، موضوع را از جایگاه‌های بالاتر در حوزه قضایی و اطلاعاتی و امنیتی پیگیری کنم تا ببینم مشکل چیست و به چه ترتیبی است. فکر می کنم موفقیت‌هایی در آینده در این زمینه داشته باشیم.

شعارسال: سید محمد بطحایی در بخشی از گفتگوی نوروزی خود با خبرآنلاین درباره بازداشت یکی از معلمان در روزهای گذشته گفت: ما برای همه معلمانی که به دلایل مختلف زندان هستند تلاش هایی را انجام داده‌ایم و انجام می‌دهیم. بسیار امیدوارم با توجه به حسن نظری که دوستان ما در دستگاه قضایی به آموزش و پرورش و جایگاه معلمان دارند، بتوانیم قدم‌های موثری را در این زمینه برداریم.

او گفت: تعدادی از همکاران ما به دلایل مختلف امروز در زندان هستند. به نظرم می‌آید بخشی از این دلایل قابل حل و رفع است. به شرط آنکه معلمان عزیز ما در تشکل ها در حوزه‌های صنفی، حرفه‌ای و تخصصی کار کنند. اگر در این زمینه‌ها فعالیت‌های صنفی باشد، بعید است کسی بتواند اتهامی بزند. به عنوان مثال معلمی درباره شایستگی‌های معلمان و یا معیشت معلمان اظهار نظر کند،‌ کسی نمی‌تواند به او خدشه‌ای وارد کند که چرا در حوزه تخصصی اظهار نظر کرده‌است.

بطحایی گفت: اما وقتی فراتر از حوزه حرفه‌ای و تخصصی به نام حرفه معلمی وارد می‌شویم و اظهار نظر می‌کنیم، بعضا اتفاقاتی می‌افتد که برطرف کردن آنها، خارج از توانایی وزیر آموزش و پرورش است. من به عنوان یک همکار وظیفه دارم پیگیر وضعیت همکارم که گرفتار شده و بازداشت است،‌ باشم. باید با توجه به ارتباطاتی که دارم، موضوع را از جایگاه‌های بالاتر در حوزه قضایی و اطلاعاتی و امنیتی پیگیری کنم تا ببینم مشکل چیست و به چه ترتیبی است. فکر می کنم موفقیت‌هایی در آینده در این زمینه داشته باشیم

به گفته وزیر آموزش و پرورش تعدادی از معلمان به دلیل مو‌ضوعات امنیتی و سیاسی و غیرصنفی در بازداشت یا زندان قرار دارند: «البته معلمانی هم داریم که با جرایم مالی در زندان هستند.»

او گفت: به نظرم وقتی یک معلمی بازداشت می‌شود، شفاف‌سازی اتهام به آرامش جامعه معلمان کمک می‌کند. معلم ها مطمئن می‌شوند اتهام همکارشان چه بوده است و چرا بازداشت شده و اکنون بازپرسی در چه مرحله‌ای است. اینها به آرامش جامعه معلمان کمک می‌کند. امکان سوء استفاده رسانه‌های خارجی برداشته می‌شود. درخواست می کنم دوستان قضایی و امنیتی تا جایی که امکان دارند، درباره پرونده اطلاع رسانی کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1396 ، کدخبر: 761730 ، www.khabaronline.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
اکثر معلمان دچار مشکلات مالی هستن
که باعث میشه در کیفیت کاری انها هم تا
ثیر بذاره.ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین