پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۸۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش به دلیل اینکه ٦٠ درصد پرسنل زن را بکارگرفته است، بیش از ٣٠ درصد از پست های مدیریتی را به بانوان اختصاص دهد .

شعار سال: معصومه ابتکار روز دوشنبه در همایش بانوی امید که به مناسبت بزرگداشت مقام مادر و روز زن در محل کانون پرورش فکری برگزار شد، با اشاره به ابلاغیه دولت برای سهم ٣٠ درصدی بانوان در پست های مدیریتی افزود: امیدواریم وزیر آموزش و پرورش برای تحقق ٣٠ درصدی سهم زنان از مدیریت ها در سطوح میانی و عالی، این سهم را در اختیار بانوان قرار دهد.

ابتکار ابراز امیدواری کرد: این وزارتخانه برای تحقق ایم مهم، در این زمینه پیشرو باشد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه نگاه به زنان و توجه به نابرابری ها و تبعیض ها در دولت بسیار مفید و موثر بوده است، اظهار داشت: تلاش دولت نگاه خاص به حوزه زنان و خانواده است.

وی با بیان اینکه ٤٩ درصد از دانش آموزان کشور بانوان هستند، به فاصله بین نسلی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر کارکرد دین و مذهب به مطالبات نسل امروز نرسد و به دوره پیشین ببرد و برای آنها محدودیت ایجاد کند، برای دختران و پسران چاره ساز نیست.

ابتکار اضافه کرد: ما شاید نتوانستیم و جای بحث دارد که ما چقدر توانستیم با نسل آینده ارتباط برقرار کنیم و دستاوردهای انقلاب را به این نسل منتقل کنیم و باید سوال شود که از این بانوی متفکر و زن بسیار فرهیخته و سختکوش و صبور (حضرت فاطمه زهرا) به این نسل انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه ما برای دانش آموزان چقدر توانستیم زمینه انتخاب درست را فراهم کنیم، اظهار داشت: بانوی دو عالم مظهر امید بود و باید سوال شود ما چقدر توانستیم امید و نشاط را در بین دختران و زنان ایرانی ایجاد کنیم.

ابتکار ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک الگوی اثربخش در عالم رفتاری، اجتماعی، علمی و سیاسی است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: اینکه ما چه تصویری از دین برای دختران و پسران داریم و اینکه این تصویر محلی از اعراب برای آنها دارد نیز مهم است.

وی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در عرصه فرهنگی و دینی دارند باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

ابتکار مهمترین چالش را فاصله نسلی دانست و افزود: باید این فاصله را پر کنیم و آنها را در مقوله های ارزشمند و آرمان های انقلاب آورده و نسل جدید را روی کار بیاوریم.

وی یکی از تاکیدات و سیاست های مهم دولت را توجه به عقب ماندگی ها و اجرای عدالت جنسیتی دانست و اضافه کرد: باید تلاش کنیم این عقب ماندگی ها را جبران کنیم و ما بتوانیم این فاصله در بحث دختران بازمانده از تحصیل و دخترانی که به دلیل فاصله از مدرسه از روستا ترک تحصیل می کنند، را به کمترین حد رساند.

ابتکار تصریح کرد: برای مساله ورزش برای دختران ابتدایی نیز باید چاره ای اساسی اندیشیده شود و نباید دانش آموزان دختر از ورزش محروم شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری موضوع آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان دختر را بسیار ضروری دانست و گفت: با تفاهم نامه ای که قبل از سال با وزارت آموزش و پرورش خواهیم داد همه این مسایل دیده می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی به دنبال افزایش ناامیدی در جامعه هستند، اظهار داشت: اینها می خواهند ناامیدی را به جامعه تزریق کنند و هر حرکتی به سمت نشاط و حرکت های مدنی اتفاق می افتد با آنها برخورد می شود و باید اجازه ندهیم ناامیدی و یاس در جامعه رسوخ کند.

همایش بانوی امید به مناسبت بزرگداشت مقام مادر و روز زن در محل کانون پرورش فکری با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از بانوان برگزار شد.

در پایان این نشست از ٣٠ بانوی بازنشسته وزارت آموزش و پرورش تجلیل شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مادر ایران ، تاریخ انتشار 21 اسفند 96، کدمطلب: 2157، www.irananasi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
چون فطرت زن پرورش و افرینش هست زن ها قطعا مدیران بهتری خواهند بود در بخش های فکری اموزش و پرورش
ا.ف75
ناشناس
United Arab Emirates
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
بیشتر معلمان کشور ما زن هستند ولی در بخش پست های مدیریتی خود اموزش پرورش دقیقا شرایط برعکس است متاسفانه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
دیگه واقعا در این زمینه میشه خیلی از کارهارو به زنان سپرد نمیدونم دلیل این همه تعلل چیه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
همین اموزش پرورش شاگردانی رو بزرگ کرده که به حقوق زن بی توجهی می کنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین