پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۸۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان معتقد است: تضعیف جایگاه‌های شناخته شده و مقامات مختلف در کشور با مصالح و سیاست‌های نظام منافات دارد و در این مهم، هیچ تفاوتی بین قوای مختلف کشور نیست.

شعارسال: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان معتقد است: تضعیف جایگاه‌های شناخته شده و مقامات مختلف در کشور با مصالح و سیاست‌های نظام منافات دارد و در این مهم، هیچ تفاوتی بین قوای مختلف کشور نیست.

سعید ناجی در شورای فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه شهدا از عزیزترین موجودی خود یعنی جان عزیزشان دریغ نکردند اظهار کرد: شهدا فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را به صورت قوام یافته برای ما به یادگار گذاشتند و این درس را به جهانیان آموختند که در سایه ایثار می‌توان انسان ماند و به اعلی درجه انسانیت رسید.

وی با بیان اینکه جایگاه شهید و شهادت در فرهنگ ما بسیار مقدس است افزود: بی‌تردید فرهنگ ایثار و شهادت اصلی‌ترین میراث انقلاب است.

وی ادامه داد: فرهنگ شهادت و شهید یک فرهنگ آسمانی و الهی بوده و تاثیرات و برکات آن راهنمای ما در موضوعات مادی و زمینی است.

وی با بیان اینکه به دلیل قداست و ارزشمندی شهادت باید با دقت کامل با آن مواجه شد گفت: دستاویز قرار دادن شهید و فرهنگ شهادت موجب آسیب‌های جدی بر فرهنگ دینی و انقلابی ماست و بنابراین در این حوزه همه موظف به دقت و حساسیت هستیم و باید به کسانی که در این زمینه دقت لازم را ندارند هشدار داده و نهیب بزنیم و در واقع نباید این فرهنگ آسمانی و مقدس دستاویز قرار گیرد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه شورای ایثار و شهادت با هدف تبیین و مراقبت از فرهنگ شهادت شکل گرفته خاطرنشان کرد:هر فعالیتی،حتی اگر بنام ایثار و شهادت شکل گرفته اگر پا بر روی قانون گذاشت بدانید که از مسیر اصلی خود خارج شده است.

ناجی متذکر شد:هیچ توجیهی ندارد که بنام شهید مراسمی بگیریم. مردم را جمع کرده و از اموال بیت‌المال خرج کنیم و در همان مراسم به ارکان همین نظام بتازیم.

وی با بیان اینکه هیچ اتفاق و رویداد و تجمعی نیست که در جایی برگزار شده یا به وقوع بپوندد و به دستگاهی مرتبط نباشد،افزود: عدول از قوانین که در نظام مقدس ما جنبه شرعی نیز پیدا کرده‌اند به هیچ وجه مورد پذیرش نبوده و در صورت بروز هر گونه مشکل، مسئولان همان مراکز باید پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: بی‌شک همه نیت‌ها خیر خواهانه است و همه به‌دنبال قوام بخشیدن به فرهنگ متعالی ایثار و شهادت هستیم ؛ اما اجازه ندهیم که برخی از آن سوء استفاده کنیم.در حقیقت هیچ کسی این حق را ندارد که از عرصه ایثار و شهادت جهت رفع و رجوع منازعات زمینی و مادی خود سود ببرد.

وی اظهار کرد:همه دستگاه‌ها باید با دقت هر چه تمام‌تر نسبت به نهادینه شدن قانون در جامعه تلاش کرده و باید از تداوم اقداماتی که در مسیر قانون انجام نشده است جلوگیری کنند.

ناجی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها گفت: از صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها می‌خواهیم، کاری که در مسیر قانون انجام نشده ولو اینکه شکل ظاهری درست و مقدسی هم داشته باشد پوشش ندهند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه باید فعالیت‌ها سامان‌دهی و به‌صورت منسجم اجرایی شوند گفت: کشور ما پس از 40 سال به دوره و جایگاهی رسیده که فعالیت های آن در جهت تقویت منافع ملی باشد.

وی اظهار کرد: تضعیف یک جایگاه شناخته شده در کشور با سیاست‌های نظام منافات دارد و در این مهم، هیچ تفاوتی بین قوای مختلف کشور نیست.

دکتر ناجی با بیان اینکه از برگزاری یادواره‌های شهدا و برنامه‌های با محوریت ایثار و شهادت استقبال می‌شود،افزود: یادواره‌های شهدا باید به‌صورت گسترده برگزار شوند. البته مهم برگزاری قانونی و رسمی این آیین‌ها است و لذا در صورت مراجعه افراد مختلف ضمن استقبال از برگزاری برنامه‌های اینچنین آنان را به مجاری قانونی خود ارجاع دهیم و اجازه دهیم تا این گونه اقدامات از کانال خاص خود انجام شود.

وی بر لزوم رعایت قانون در برگزاری اجتماعات قانونی تاکید و خاطرنشان کرد:هر گونه تجمعی اعم از مخالفت یا موافقت باید از منظر قانون به انجام رسیده و به درستی برگزار شود، هر چند که در موضوعات مثبت سخت‌گیری نمی‌شود اما این امر به معنای عبور و نادیده گرفتن قانون نیست.

با بیان اینکه ناجی بسیاری از برنامه‌ها در جامعه ما اتفاق می‌افتد که هیچ بار مثبت و اقناع کننده‌ای ندارد اضافه کرد: ‌باید هزینه‌های مادی و غیر مادی را در اینگونه فعالیت‌ها کاهش دهیم و به سمت حرکتی منسجم‌تر پیش رویم.

وی با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان‌ها گفت:شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان وظیفه سیاستگذاری در اعتلای این فرهنگ رفیع را بر عهده داشته و کمیته‌های شهرستانی نیز وظیفه اجرای این سیاست‌ها را عهده دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان اظهار امیدواری کرد: با وحدت و انسجام بیشتر؛رضایت‌مندی در کشور افزایش یافته و آرزوهای شهدا در خصوص تعالی فرهنگی و دینی همراه با رفاه ایرانیان محقق شود. البته باید باور داشته باشیم که همه اینها از راه تقویت کشور و تقویت انقلاب، محبت به یکدیگر و تمکین از قانون اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1396، کدخبر: 96122212345 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
متاسفانه سو استفاده از نام شهیدان درباره برخی موضوعات سیاسی و اجتماعی به امری عدی در جامعه تبدیل شده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین