پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۲۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
استاندار سمنان بابیان اینکه این استان از ظرفیت دانشگاهی خوبی انباشته است، گفت: متأسفانه رشته‌های درسی فارغ‌التحصیلان استان متناسب با نیازهای واقعی بازار کار نیست.

شعار سال: شهاب‌الدین چاووشی در نشست مشترک خبری با معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سمنان، ضمن اشاره به عدم تناسب بین آموزش‌های مهارت آفرینی و دانشگاهی با بازار کار موجود در داخل استان، تأکید کرد: استان سمنان از ظرفیت‌های دانشگاهی انباشته است اما چرا فارغ‌التحصیلان موفق به جذب بازار کار نمی‌شوند؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت متأسفانه رشته‌های درسی فارغ‌التحصیلان استان متناسب با نیازهای واقعی بازار کار نیست.

وی افزود: امروز یکی از معضلاتی که استان سمنان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند عدم تناسب داشته‌ها و نیازها است به زبان ساده‌تر دانش بسیاری از فارغ‌التحصیلان جوابگوی نیاز بازار واقعی کار نیست و این امر باید با راهکارهایی مانند آموزش فنی و حرفه‌ای رفع شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه فنی و حرفه‌ای باید با برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی فکری به حال تناسب بازار کار و فارغ‌التحصیلان کند، گفت: استان در برخی بخش‌ها مانند صنعت، خودروسازی، معدن و راه‌سازی و... نیازمند تکنسین و کارگر متخصص است اما در بسیاری موارد دیده می‌شود که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رغبتی به این کارها ندارند و درنتیجه در زمره بیکاران استان باقی می‌مانند.

چاووشی بر ضرورت تغییر نگاه به اشتغال تأکید کرد و بیان داشت: انبوه فارغ‌التحصیلان بیکار در استان و همچنین کشور وجود دارد که تخصص و مهارت کافی برای کار را ندارند از طرف دیگر دولت نمی‌تواند تمام نیاز کاری آن‌ها را برطرف کرده و اصطلاحاً همه را پشت میز نشان کند درنتیجه باید بر آموزش‌های لازم در راستای ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد.

وی افزود: دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یک فرصت برای فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت لازم، امروز عملکرد نسبتاً خوبی را در مقایسه با یک دهه گذشته دارد که باید از آن کمال بهره را برد درروی دیگر سکه اما فنی و حرفه‌ای قرار دارد که می‌بایست در دوره‌های خود به تربیت نیروی کار ماهر و متخصص بپردازد تا افرادی که متقاضی هستند، بلافاصله بعد از آموزش جذب بازار کار شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 30 فروردین 97، کدمطلب:4275690، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
راه واقعی اشتغال شناسایی بازار ها و سپس گرفتن دانشجو هنرآموز است ؛ چیزی که در این چند سال انجام داده نشده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
استان سمنان به عنوان نزدیک ترین استان تهران پذیرای دانشجوهای تهرانه همیشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین