پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۶۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
در حالی امروز جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی و وزرای اقتصادی در حال برگزاری است که به احتمال قوی دستمزد ۹۷ کارگران تعیین خواهد شد.
شعارسال: امروز بیست و پنج اسفندماه جلسه شورای عالی کار با حضور وزرای اقتصادی دولت (ربیعی وزیر کار، کرباسیان وزیر اقتصاد، شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت) و حضور شرکای اجتماعی (نماینده کارگران و کارفرمایان) به منظور بررسی و تعیین دستمزد 97 بیش از 13 میلیون کارگر مشمول قانون کار از ساعت 10 صبح در حال برگزاری است.

طبق آخرین جلسه شورای عالی کار در 3 روز گذشته هزینه سبد معیشت کارگران 2 میلیون و 669 هزار تومان تعیین شده است که در جلسه امروز قرار است این رقم به عنوان پایه برای آغاز مذاکرات تعیین دستمزد 97 در کنار ماده 41 قانون کار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در حالی نمایندگان کارگران چندین جلسه برای تعیین سبد معیشت برگزار کردند که نمایندگان کارفرمایان معتقدند با توجه به رکود در بنگاه‌های تولیدی میزان افزایش دستمزد باید به گونه‌ای باشد که مانع از ریزش نیروی کار شود.  بنابراین پیش‌بینی می‌شود افزایش دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار حدود 15 تا 17 درصد افزایش یابد، البته سناریوهای مختلفی از 15 تا 22 درصد برای افزایش دستمزد کارگران پیش‌بینی شده است اما با توجه به اظهارات نمایندگان کارفرمایان در جلسات مختلف شورای عالی کار و کمیته دستمزد، افزایش دستمزد بیش از 17 درصد بعید به نظر می‌رسد.

جلسه امروز شورای عالی کار طبق پیش‌بینی‌های فعالان بازار کار آخرین جلسه این شورا در سال 96 است که به احتمال قوی دستمزد 97 کارگران با حضور وزرای اقتصادی تعیین و تصویب خواهد شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  تسنیم، تاریخ انتشار: 25اسفند 1396، کدخبر:   1682251،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
این افزایش حقوق ها نمیتونه کفاف رویارویی با تورم رو بده و این همیشه کارگران هستن که شرمنده خانواده هاشون میشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین