پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه گفت: استادان محور اسلامی شدن دانشگاه ها هستند و اعتقاد داریم با بحث های حاشیه ای نمی توان دانشگاه را اسلامی کرد.



شعارسال : 'علی لاریجانی' در آیین بهره برداری از نخستین و بزرگ ترین مرکز داده علوم اسلامی با عنوان 'امین' در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور در قم، تاثیر استادان بر دانشجویان و دانش آموزان را بسیار زیاد دانست و افزود: تا استادانی ورزیده از نظر فکری و دینی نداشته باشیم تاثیرگذاری روی دانشجویان امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در مورد درس دینی در مقطع متوسطه نیز اگر مربی اهل مبانی نباشد نمی تواند به خوبی معارف را معرفی کند. بنابراین ضرورت حضور فردی که با زبان درست و فهم دقیق معارف اسلامی را به دانش آموزان منتقل کند، حس شده است و این مساله در دانشگاه ها نیز دیده می شود. 
لاریجانی ادامه داد: امروز در دانشگاه ها، دبیرستان ها و بخش های گوناگون نیاز داریم زنان بافضیلت، معارف اهل بیت (ع) را توضیح و جامعه را رشد دهند.

** بسترهای مجازی انتقال اسلام به خارج ایجاد شود لاریجانی افزود: باید بسترهای انتقال دین به خارج از کشور در فضای مجازی ایجاد شود. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد 'باید بتوانیم از ظرفیت ها استفاده کنیم'.

وی به از میان رفتن بنیان های خانواده در کشورهای غربی و تلاش آنان برای یافتن الگوهای موفق ازدواج اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم مدل خود را به آنها منتقل کنیم. از این رو، لازم است ریشه های فکری و مبانی نظری الگوی ما توضیح داده شود و ارتباط عمیق فکری به وجود آید و معارف اسلامی به خوبی تبیین شود.

به گفته او، امروز عقب افتادگی ذهنی در فهم مسائل دنیای اسلام را در سطوح بین المللی شاهدیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از شبکه های ماهواره ای وظیفه ایجاد نفاق در جامعه اسلامی را بر عهده دارند و در محتوای خود از تحقیقات مستشرقان یهودی و مقاله های دروغین آنان استفاده می کنند. این در حالی است که یک سیاستمدار در عالم غرب فرصت چندانی برای شناخت اسلام ندارد و اطلاعات غلط در موضع گیری او تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: بسیاری از افراد در مسائل عالم اسلام سطحی کار می کنند.
به گفته او، یکی از معضلات مناطق اسلامی آن است که قدرت های بزرگ با تصور غلط در مورد اسلام بحران هایی را ایجاد می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد 'نقش عالم اسلام در این تحولات مهم است. بنابراین باید افرادی تربیت شوند که زیربناهای قدرت فکری و فرهنگی را ترویج کنند'.

مرکز داده علوم اسلامی امین با تمرکز بر فراهم سازی زیرساخت ها و سرویس های امن، دسترسی پذیری بالا و قابلیت توسعه برای ایجاد حفاظت در برابر حملات الکترومغناطیسی برای سرورهای فیزیکی- مجازی و اطلاعات با اخذ گواهینامه های امنیتی و تایید سازمان پدافند غیرعامل راه اندازی شده است. 
اشتراک فضای فیزیکی، برخورداری از سرورهای اختصاصی، خدمات عمومی و رایانش ابری، سرویس های نظارتی و مجازی، سرویس پشتیبان گیری و مدیریت نجات از بحران، میزبانی تارنما و رایانامه و... از ویژگی های مرکز داده علوم اسلامی امین است.

این مرکز به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور ایجاد شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار پنجشنبه 09 مهر 1394 ، کد مطلب : 81780942 (4903625): www.irna.ir

خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین