پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۷۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به حجم بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور، گفت: در حال حاضر یک سوم این بازار در اختیار تولیدات داخلی است.

شعار سال: دکتر رضا مسائلی با اشاره به ثبت ۲۷۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی در کشور گفت: این تعداد اقلام هم اقلام تولید داخل و هم اقلام وارداتی را شامل می‌شود.

وی از تولید بیش از ۱۷ هزار قلم تجهیزات پزشکی در کشور خبر داد و افزود: برنامه این است که سالیانه با تلاش بیشتر بتوانیم اقلام بیشتری در حوزه تجهیزات پزشکی را در داخل تولید کنیم.

مسائلی با اشاره به وجود هزار شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور گفت: عمده این شرکت‌ها، شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی حجم بازار تجهیزات پزشکی سالیانه کشور را دو و نیم میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: با تولیدات شرکت‌های داخلی در حال حاضر حدود ۸۰۰ میلیون دلار یعنی حدود یک سوم بازار تجهیزات پزشکی در اختیار تولیدات داخلی است.

مسائلی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بعد از ابلاغ این سیاست‌ها رشد تولید تجهیزات پزشکی دانش بنیان کشور قابل توجه بوده است. در سال جاری ۴۰۰ قلم تجهیزات پزشکی با کلاس خطر بالا که تکنولوژی بالایی دارند، تولید شده و در نوبت اخذ پروانه از وزارت بهداشت هستند. وزارت بهداشت بعد از احراز کیفیت و پایش ایمنی و عملکرد این تعداد قلم تجهیزات پزشکی، پروانه ساخت را صادر می‌کند. سال آینده این ۴۰۰ قلم تجهیزات پزشکی وارد بازار کشور خواهد شد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به هدفگذاری افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی کشور در سال آینده، گفت: تلاش داریم تا در سال آینده صادرات تجهیزات پزشکی کشور را از ۲۴ میلیون دلار به ۲۴۰ میلیون دلار افزایش دهیم. برای عملیاتی کردن این هدف بحث ارتقای کیفیت تجهیزات پزشکی و زمینه‌سازی برای توسعه صادرات آنها را به جد در دستور کار داریم.

مسائلی خاطرنشان کرد: همچنین تصمیم بر این گرفته شده که کشورهای منطقه در صورتی بتوانند تجهیزات پزشکی خود را به ایران صادر کنند که متناظر با آن شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی ایرانی بتوانند در این کشورها به ثبت برسند.

وی حضور در نمایشگاه‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تجهیزات پزشکی را از جمله اقدامات دیگر در راستای تحقق این هدف عنوان کرد.

مسائلی، عمان هلث، عرب هلث، مدیکا و نمایشگاه تجهیزات پزشکی برزیل را چهار نمایشگاه مهم تجهیزات پزشکی در منطقه و دنیا عنوان کرد و افزود: دولت برای حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه برنامه ریزی کرده که بتواند به نحوی هزینه حضور شرکت ها در این نمایشگاه را فراهم کند. هم اکنون بر اساس تفاهم نامه میان وزارت بهداشت و دولت عمان شرایط حضور ۱۰۰ شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی کشور در نمایشگاه عمان هلث که مهرماه سال آینده برگزار می‌شود، فراهم شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دیاکان، تاریخ 26 اسفند 96، کد مطلب: 580: www.dayikan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
واقعا جی افتخار داره که ایران بعد از انقلاب تونسته در زمینه های پزشکی تا این مقدار پیشرفت داشته باشه
ا.ف75
ناشناس
United States
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
این یعنی ما هنوز تا اقتصاد مقاومتی فاصله بسیاری داریم و باید بهای بیشتری به بخش مهندسی پزشکی در کشور بدهیم
س.د۷۶
ناشناس
United States
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
مهندسی پزشکی توی ایران شده فقط وسیله ای برای واردات وارد کنندگان وسایل پزشکی وگرنه کار دیگه ای صورت نمیگیره
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین