پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
رئیس بازرسی اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: امکان چاپ برچسب اصالت تقلبی وجود نداشته و نصب آن بر تجهیزات پزشکی، تا حد بالایی قاچاق اینگونه کالا‌ها را کاهش می‌دهد.
شعارسال: حسین عظیم زاده در خصوص سطوح نظارت بر قاچاق تجهیزات پزشکی گفت: اداره کل تجهیزات پزشکی به دلیل محدودیت در نیروی انسانی و استمرار در بازرسی‌ها وظیفه نظارت بر قاچاق تجهیزات پزشکی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی محول کرده است. براین اساس دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی با چک لیست‌های طراحی شده برای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

 افزود: امسال برای اولین بار برنامه نظارت‌ها در دو مرحله انجام شد. در ٦ ماهه اول سال بازرسی‌ها توسط دانشگاه‌ها به طور مستمر و در ٦ ماهه دوم بازرسی‌ها به صورت رندومی توسط اداره کل تجهیزات پزشکی انجام می‌شود.

رئیس بازرسی اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تمامی نظارت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در سامانه نظارت ارزیابی ثبت شده و در مراحل بعد توسط اداره کل تجهیزات پزشکی بررسی می‌شود. نظارت بر اساس چک لیست‌ها در این حد محدود نمی‌شود و به شکل رندومی از جانب اداره کل تجهیزات پزشکی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار حدود ١٠٠٠ًبازدید در سال جدید انجام شده که پیش از این ١٥٠ بازدید در استان‌ها انجام می‌شد. در حال حاضر ٦٥٠ نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به کار هستند که در روند نظارت در حوزه‌های مختلف همچون نظارت بر تولید، بازرسی، خدمات پس از فروش شرکت‌ها فعالیت دارند.

همچنین چک لیست‌های متعددی تعریف شده که در روند نظارت‌ها بررسی می‌شود.

عظیم زاده اذعان داشت: نصب برچسب اصالت بر تجهیزات پزشکی، ترفندی است که در کاهش قاچاق کالا تا حد بالایی تاثیر گذار است. در حالی که پروتکل نصب برچسب اصالت با سختی همراه بوده و امکان جعل و یا نصب برچسب تقلبی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: برای نصب برچسب اصالت کالا نیاز به مجوز ترخیص، ثبت در سامانه غذا و دارو و دریافت کد اصالت دارد بنابراین دریافت برچسب به راحتی امکان پذیر نبوده و قاچاقچیان نمی‌توانند در روند اخذ آن تقلب کنند.

لازم به ذکر است امکان چاپ برچسب اصالت محصول برای خاطیان وجودندارد و اصل و فرع این تاییدیه به راحتی قابل شناسایی است.

رئیس بازرسی اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزود: باوجود نظارت‌های متداوم، قاچاق کالا وجود دارد و نمیتوان به طور کامل مانع فعالیت قاچاقچیان شد. این روند در تجهیزات پزشکی غیر بیمارستانی مانند تجهیزات آزمایشگاهی، لیزر و دندانپزشکی که شخصی تهیه می‌شود، بیش از دیگر کالا‌ها اتفاق می‌افتد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری فانا  ، تاریخ انتشار23بهمن 96، کدخبر: 12514،www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
تجهیزات پزشکی چون مبدا ومقصد مشخصی دارند میتواند به راحتی مورد بازرسی و نظارت واقعا شود و جلوی قاچاق در این صنعت گرفته شود.
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین