پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۱۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
قائم مقام وزير بهداشت گفت: در حوزه دارو و ملزومات دارویی، از ورود فراورده‌های تقلبی و قاچاق به زنجیره تامین و همچنین تخصیص حمایت‌های یارانه و ...

شعارسال:قائم مقام وزير بهداشت گفت: در حوزه دارو و ملزومات دارویی، از ورود فراورده‌های تقلبی و قاچاق به زنجیره تامین و همچنین تخصیص حمایت‌های یارانه و ...

ایرج حریرچی در خصوص سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت (TTAC) گفت: تاکنون کلیه داروها و مکمل‌های وارداتی، داروهای داخلی با ارزش بالای ۵۰ هزارتومان و کلیه لوازم و فرآورده های آرایشی و بهداشتی وارداتی دارای برچسب اصالت کالا و امکان رهگیری شده‌اند.

وی در ادامه افزود: برچسب اصالت برای فرآورده های غذایی و تجهیزات پزشکی در ماه‌های آتی در دستور کار هست.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: از سال 2010 بسیاری از کشورها درصدد اتخاذ راهکاری برای مبارزه با پدیده تقلب و قاچاق برآمده و در حال حاضر بیش از60 کشور در دنیا در حال اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق و تقلب با بهره گیری از سیستم‌های شناسه گذاری فراورده‌ها موسوم به Tracking and Tracing هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: این سامانه و اجرای این طرح به عنوان یکی از مهمترین سامانه‌های سازمان غذا و دارو، ابزار بسیار دقیقی برای تفکیک فراورده‌های اصیل از فراورده‌های تقلبی، غیرمجاز و قاچاق ایجاد می‌کند. با اجرایی شدن این طرح، امکان ردیابی و رهگیری فراورده‌های سلامت محور مهیا و ابزار بسیار دقیقی برای کنترل اصالت فراورده‌ها و اطمینان بخشی به مصرف کنندگان به وجود آمده است.

وي در خصوص اهداف اجرایی شدن طرح کنترل اصالت گفت: این طرح ایجاد امکان مدیریت حمایت‌های مالی (اعم از یارانه‌ها و پرداخت‌های بیمه ای)، مدیریت کمبودهای دارویی و ملزومات دارویی، امکان مدیریت بهینه و هدفمند زنجیره تامین است.

به گفته قائم مقام وزير بهداشت، در این طرح تمامی فراورده‌های سلامت محور با مسئولیت صاحب فراورده شناسه دار شده (به صورت چاپ شناسه‌ها و بارکد بر روی بسته فراورده و یا درج شناسه‌ها بر روی برچسب و الصاق آن) و پس از بارگذاری اطلاعات شناسه‌های ایجاد شده در سامانه مرکزی سازمان غذا و دارو و تایید سیستمی سامانه، امکان آزادسازی فراورده‌ها ایجاد می‌شود.

وي در پايان تاكيد كرد: با اجرایی شدن این سامانه در حوزه دارو و ملزومات دارویی، از ورود فراورده‌های تقلبی و قاچاق به زنجیره تامین و همچنین تخصیص حمایت‌های مالی (یارانه و حمایت‌های بیمه‌ای) به فراورده‌های غیر مجاز جلوگیری شده و می شود. در حوزه سایر فراورده‌های سلامت محور نیز امکان کنترل اصالت و کنترل واردات ایجاد شده و در همکاری با سایر ارگان‌های نظارتی امکان کنترل قاچاق و تشخیص قراورده‌های دارای مجوز و اصیل از فراورده‌های غیر اصیل مهیا شده است.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار14بهمن 96، کدخبر: 664399، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
این طرح برچسب اصالت خیلی خیلی میتونه هم به مردم کمک کنه هم جلوی قاچاق گرفته بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین