پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
نشست شورای عالی کار که نزدیک به هشت ساعت به طول انجامید لحظاتی پیش با عدم توافق نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی نافرجام ماند.

شعار سال: نشست شورای عالی کار شب گذشته آغاز و پس از گذشت هشت ساعت بدون نتیجه پایان یافت.

این نشست که با دستور کار تعیین دستمزد سال 97 کارگران آغاز شده بود تا حدی نظرات گروه های کارفرمایی و دولت را به یکدیگر نزدیک کرده بود اما در آخرین دقایق نشست به دلیل بالا گرفتن اختلافات نشست مزدی نافرجام ماند.

 دولت در آخرین لحظات با پیشنهاد افزایش 20 درصدی حداقل مزد تا حدی موافق بود اما نمایندگان کارگری بیش از 30 درصد را برای حداقل مزد متصور بودند. یکی از دلایلی که منجر به عدم توافق برای تعیین دستمزد سال آینده کارگران شد، لزوم در نظر گرفتن وضعیت بنگاه های اقتصادی در کنار معیشت کارگران بود. بنابراین نشست بعدی به احتمال زیاد فردا انجام می شود.

سال گذشته حداقل دستمزد کارگری 14.5 درصد افزایش پیدا کرد و برای سایر سطوح افزایش 12 درصدی در نظر گرفته شد.

نمایندگان کارگری معتقدند که رسیدن حداقل مزد به رقم یک میلیون و 200 هزار تومان، حداقل آن چیزی است که باید اتفاق بیافتد چرا که هزینه های زندگی به قدری افزایش یافته که دستمزدهای فعلی کفاف جبران هزینه ها را نمی دهد.

از طرفی کارفرمایان معتقدند که 80 درصد از بنگاه های کشور را صنایع متوسط و کوچک تشکیل می دهند و افزایش یکباره دستمزد اثرات زیانباری برای این گروه بزرگ خواهد داشت و باید علاوه بر وضعیت معیشت کارگری، بخش تولید نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

در حاشیه این نشست رازقی جهرمی نمایندگان کارفرمایان در شورای عالی کار به خبرنگاران گفت که اختلافات میان گروه های کارفرمایی و کارگری بر سر تعیین دستمزد سال آینده بالا گرفته اما باید این موضوع را نیز درک کرد که دولت در سال های گذشته طوری عمل کرد که بخش تولید تضعیف شد و در خصوص مالیات و سیاست های اقتصادی و بانکی درست و به نفع بخش مولد اقتصادی عمل نکرد.

نشست دویست و هفتاد و سوم شورای عالی کار که دقایقی قبل با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت بی نتیجه ماند تا ادامه بررسی ها به فردا موکول شود.

گفتنی است که طبق مذاکرات و بحث های صورت گرفته به احتمال فراوان بن کارگری و حق مسکن در سال آینده تغییر نکند و افزایش سال آینده بر محور مزد مبنای حداقل بگیران و سایر سطوح متمرکز باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایمان، تاریخ انتشار 27 اسفند 96، کد مطلب: 661852، www.imannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
امیدوارم که این جلسات ادامه پیدا کنه تا طرفین بتونن به یک حد تعادل از درخواست هاشون برسن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین