پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۳۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
وزیر امورخارجه عربستان سعودی گفته است از آنجا که توافق هسته‌ای ایران را دارای نقص‌های بسیار می‌داند از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام حمایت خواهد کرد.
شعارسال: «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی تأکید کرد اگر دونالد ترامپ تصمیم به خروج از برجام بگیرد ریاض نیز از این اقدام حمایت خواهد کرد چرا که بر این باور است این اقدامی درست است.

الجبیر در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که «آیا فکر می‌کند دولت ترامپ باید از برجام خارج شود یا خیر» گفت: «من خودم را در جایگاهی نمی‌بینم که به رئیس‌جمهور آمریکا بگویم چه کار باید انجام دهد و چه کار نباید انجام دهد».

وی افزود: «اما هر اتفاقی که بیفتد ما از سیاست رئیس‌جمهور ترامپ در قبال ایران حمایت خواهیم کرد؛ و معتقدیم که این سیاست درستی خواهد بود.»

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین مدعی شد: «ما معتقدیم که ایران یک خطر برای جهان است. ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان است.»

الجبیر در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: «ما بر این باوریم که توافق هسته‌ای ایران نقاط ضعف بسیاری دارد... از جمله بند موسوم به بند غروب آفتاب که در مدت ۸ سال منقضی خواهد شد و به ایران اجازه خواهد داد تا قابلیت‌های نامحدود غنی‌سازی خود را از سر بگیرد و ظرف مدت یک هفته به مواد لازم برای ساخت یک بمب هسته‌ای دست یابد. این مسئله غیرقابل قبول خواهد بود».

وی ادامه داد: «ما یک توافق غیرقابل تغییر داریم؛ و سپس تحریم‌هایی را بواسطه موشک‌های بالستیک داریم و تحریم‌هایی قوی را در ارتباط با مداخله این کشور در امور داخلی کشور‌های منطقه و حمایت از تروریسم. حال وقت آن است که ما در جایگاهی قرار گیریم که به ایران هشدار دهیم باید رفتار خود را تغییر دهد اگر قصد دارد به یک عضو قابل قبول جامعه بین‌المللی تبدیل شود».

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در پاسخ به این سوال که «آیا فکر می‌کنید در حال حاضر ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده است» گفت: «من معتقدم که ایرانی‌ها در تلاشند هر آنچه می‌توانند به کار گیرند تا توافق را پیش برند. اما من گمان می‌کنم که تهران در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای به صورت محرمانه در مراکزی اعلام نشده است. اگر از من بپرسید که آیا معتقدم که ایران به توافق پایبند است یا خیر باید بگویم قطعا پایبند نیست».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری فردا ، تاریخ انتشار: 1 فروردین 1397 ، کدخبر: ۷۹۵۵۸۴ ، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
ماهم در صورت حمله به عربستان از نابود سازی این کشور و عنصر نا امن کننده منطقه حمایت میکنیم چرا که در چند سال اخیر روی این کشور باز شده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
عربستان و رژیم اسرائیل بیشترین منفعت را از از میان برجام میبرند چرا که قدرت ایران روز به روز در پی آن در حال افزایش است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
ای کاش در حادثه منا یک زهر چشم بهشون نشون میدادیم که الان جرعت نداشته باشن انقدر علیه ایران دربیان
ن.ف۸۳
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین