پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۳۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دولت و ملت باید نگاهی ویژه به قم داشته باشند، اظهار کرد: شهر مقدس قم تنها برای ایرانیان نیست بلکه به عالم شیعه و اسلام تعلق دارد، اگر به قم توجه لازم شود در واقع خدمت به ایران و عالم شیعه و اسلام است.
شعارسال: آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به طرح حجاب اجباری از سوی عده ای برای ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی خاطرنشان کرد: همانگونه که بارها گفته‌ام عبارت حجاب اجباری واژه‌ای غلط است و الزام با اجبار تفاوت دارد، حجاب الزامی است نه اینکه اجباری باشد و هر جا که قانونی درست شد الزامی در کنار آن وجود دارد. به عنوان مثال مقررات راهنمایی رانندگی الزامی است نه اجباری، اجبار مفهومی منفی دارد و بدان معنا است که چیزی به صورت غیرمنطقی به کسی تحمیل شود اما الزام به معنای وظیفه است؛ حجاب قانونی اسلامی است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده و مورد اتفاق علمای اسلامی است.

اهم صحبت های آیت الله مکارم شیرازی به شرح زیر است:

* ترک مواد مخدر، مشروبات، رشوه خواری و ربا جنبه الزامی دارد، هر قانونی الزاماتی دارد و در همه جای دنیا ضامن اجرایی دارد چرا که قانون بدون ضمانت اجرایی ارزشی ندارد، این مسائل را باید به افراد تفهیم کرد تا مسائل را بدانند، کارها باید به صورت معقول انجام شود.

*دولت و ملت باید حساب قم را از حساب شهرهای دیگر کشور جدا کنند چرا که در این شهر مرقد مطهر فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران وجود دارد و مرکزی برای بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام است که اهل سنت نیز چنین حوزه‌ای با این گستردگی ندارند.

* گاهی مهاجرت‌ها بافت قم را تغییر می‌دهد، گاهی مهاجرت‌ها مطابق با فرهنگ قم نیست، باید با مدیریت مهاجرت‌ها موقعیت قم را حفظ کرد و نباید اجازه داد افراد نفوذی، قاچاقچی و خلافکار وارد قم شوند.

* حق قم از آب باید محفوظ بماند و مردم قم از آب بهره‌مند شوند، الحمدلله آب هیچگاه در قم با وجود کم‌آبی جیره‌بندی نشد که جای تقدیر دارد و امیدواریم که هیچگاه نشود.

* متأسفانه هنوز بعضی از مسؤولان نمی‌دانند که اگر در قم فرودگاه معتبری تأسیس شود چه اندازه در وضع این شهر اثر می‌گذارد، قم با وجود فرودگاه مرکزیت بیشتری پیدا می‌کند و از همه دنیا می‌توانند در این شهر مقدس حضور پیدا کنند.

*دولت و ملت باید نگاهی ویژه به قم داشته باشند، شهر مقدس قم تنها برای ایرانیان نیست بلکه به عالم شیعه و اسلام تعلق دارد، اگر به قم توجه لازم شود در واقع خدمت به ایران و عالم شیعه و اسلام است.

* غالبا تصور بر این است که چون شغل کم است بیکاری وجود دارد اما مساله‌ای وجود دارد که جوانان تن به هر کاری نمی‌دهند، بعضی از جوانان برخی از کارها را عار و عیب می‌دانند در حالی که کار را باید موضوعی مقدس دانست در این زمینه هم باید فرهنگ‌سازی کرد؛ کمبود انگیزه‌ها هم مشکل ایجاد می‌کند و تنها کار را نباید پشت میز بدانند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری آفتاب، تاریخ انتشار: 7فروردین 1397، کدخبر:   515498،www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
واقعا تعبیر قشنگی رو به کار بردن اما چقد ایشون طلبه پرورش دادن که توان انتقال این مفهوم عظیم به جامعه رو داشته باشه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
با نظر دوستمون مخالفم...ربطی به پرورش طلبه نداره! همین هایی هم که الان هستن اگر اعتقاد مردم رو خراب نکنن مسیر اعتقادی مردم خوب پیش میره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
به نظرم که این حرف تنها بازی با کلماته
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین