پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۶۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کالای ایرانی باید به یک گفتمان و فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

شعار سال: عباس گودرزی اظهار کرد: چند سالی است که موضوعات اقتصادی به مسئله اصلی در کشور تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف دشمنان از اعمال تحریمهای فلجکننده زمینگیر کردن ملت و کشور ایران در حوزه اقتصادی است، عنوان کرد: دشمنان انقلاب زمانی که دریافتند، حریف اراده و اقتدار ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نمیشوند، کوشیدند که از مسیر اقتصادی به ما آسیب برسانند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر این اساس مقام معظم رهبری به عنوان دیدهبان حکیم، شجاع و زمانشناس انقلاب اولویتها را به سمت مباحث اقتصادی ازجمله تببین سیاست‎‎های اقتصاد مقاومتی هدایت کردند.

گودرزی ادامه داد: به این ترتیب رهبر فرزانه انقلاب در کنار نامگذاری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت، با نامگذاری شعار سالهای اخیر با عناوین جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تولید و اشتغال و اصلاح الگوی مصرف بر روی مباحث اقتصادی تاکید داشتهاند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی و تقویت تولید ملی را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی برشمردهاند، افزود: این خود نشان میدهد که در حوزه حمایت از کالای ایرانی موفق عمل نشده است، چراکه در این صورت امروز شاهد وضعیت کنونی بیکاری در جامعه نبودیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی حمایت از کالای ایرانی را عامل برکندن ریشه بیکاری در کشور، تقویت اقتصاد، جلوگیری از افزایش تورم و خروج جامعه از رکود دانست.

گودرزی با اشاره به اینکه خرید هر کالای خارجی به منزله ایجاد اشتغال برای بیگانگان است، تصریح کرد: تاسفبار است که گاه این پولها به جیب دشمنان قسم خورده ملت ایران میرود، تاسفبارترآنکه گاه برای برکندن ریشه انقلاب و یا ظلم و ستم در حق مسلمانانکشورهای دیگر هزینه میشود.

وی با تاکید بر اینکه روی سخن رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار امسال با مردم و مسوولان است، گفت: وظیفه مسوولانمقابله و مبارزه جدی با قاچاق کالا و واردات بیرویه به عنوان یکی از مولفههای مهم حمایت از کالای ایرانی است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی واردات بیرویه را عامل فلج شدن تولید کشور و خانهنشینی کارگران دانست و ادامه داد: همچنین نظارت بر کیفیت تولیدات و کالاهای ساخت دیگر در تحقق هرچه بیشتر شعار سال موثر است.

گودرزی بیان کرد: همگان در قبال تحقق شعار امسال وظیفه دارند، بنابراین نباید کسی به بهانه اینکه دیگری وظیفهاش را خوب انجام نمیدهد، از زیربار مسوولیت شانه خالی کند.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی موجب تقویت بازار فروش میشود، اظهار کرد: امروزه و در شرایط جنگ اقتصادی کسانی دلسوز انقلاب هستند که کیفیت را رعایت کرده و به تقویت بازار فروش داخلی کمک کنند.

گودرزی بیان کرد: از طرفی نباید به بهانه بیکیفیتی برخی کالاها حمایت خود را از تولید ملی برداریم، همچنین نمیتوان به دلیل کم کاری مسوولان مصرف کالاهای تولید داخلی را کنار گذاشت، چراکه در این صورت تفاوتی بین ما افرادی که کوتاهی کردهاند، وجود ندارد.

وی حمایت از کالای ایرانی را عامل رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: مضحک و خندهآور است که از وضع موجود و حجم بالای بیکاری گلایه داشته و خواهان توسعه اشتغال جوانان باشیم، اما از طرفی کالای خارجی مصرف کنیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه امروز دستگاههای دولتی و تودههای مردم حتی افرادی که تمکن مالی ندارند، از پوشاک و لوازم خانگی خارجی استفاده میکنند و این یک مصیبت برای اقتصاد کشور است.

گودرزی با اشاره به اینکه دچار خودتحریمی هستیم، ادامه داد: ما 70 میلیون بازار داخلی و 300 میلیون بازار کشورهای هم مرز داریم، بنابراین نه تنها حمایت از کالای ایرانی در داخل کشور باید به یک عزم و فرهنگ عمومی تبدیل شود، بلکه باید باید با افزایش صادرات کشورهای همسایه را با این سیاست داخلی همسو کنیم.

وی تاکید کرد: با همه آنچه که گفته شد، هدف از انتخاب شعار سال 97 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "حمایت از کالای ایرانی" این است که این مهم به فرهنگ و گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش رسانهها در تحقق شعار سال پرداخت و گفت: فعالان رسانهای باید از طریق تولید محتوا در حوزه رسانه این مهم را برجسته و به یک دغدغه عمومی تبدیل کرده همچنین قبح استفاده از کالای خارجی را در جامعه بالا ببرند.

گودرزی اظهار کرد: بدون شک در صورتیکه حمایت از کالای ایرانی به فرهنگ عمومی تبدیل شده و مردم و مسوولان در اقدام و عمل به این موضوع مهم و کلیدی توجه کنند، هیچ طرح و توطئهای به اقتدار کشور آسیب نخواهد زد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 7 فروردین 97، کد مطلب: 13970107000253: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
مجلس با تغییر قوانین واردات و دولت با کمک به صنعتگران و قوه قضاییه با برخورد شدید با متخلفان و قاچاقچیان باید به کمک مردم بیایند تا چرخ صنعت کشور دوباره راه بیفتد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین