پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۸۴۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه واردات و قاچاق کالای ایرانی را نابود کرده است، گفت: مبارزه با قاچاق، افزایش تعرفه ها، اقبال مردم به کالاهای ایرانی و حمایت دولت و مجلس را از جمله راهکارهای حمایت از کالای ایرانی ذکر کرد.

شعارسال: محمدعلی پور مختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: برای حمایت از کالای ایرانی همه مسئولیت دارند، تولید کتتدگان، مجلس، دولت و مردم.

وی با تاکید بر اینکه امسال، سال میوه چینی از شعارهای سالهای گذشته است، افزود: از نظر سیاستگذاری و اجرایی باید این اتفاق بیافتند و کالای ایرانی در همه بخش ها تولید شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به مسئولیت تولید کنندگان در برابر مردم، تصریح کرد: تولید کننده ایرانی باید محصولات کاملا استاندارد و مورد قبول تولید کند تا از مردم را از مراجعه به محصولات خارجی بی نیاز کند.

پورمختار با اشاره به وظیفه مردم در این راستا گفت: البته مردم کالای ایرانی خرید می کنند اما این باید همه گیر و فراگیر شود و اقبال مردم به سمت کالای داخلی باشد.

وی افزود: حتی اگر کیفیت کالای ایرانی هم پائین است، مردم می توانند با تحمل آن و خرید کالا، از تولید کننده حمایت کنند مثل دیگر کشورها که این مراحل را طی کردند و امروز به قدرت بزرگ اقتصادی و صنعتی رسیدند.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اتفاق نمی افتد جز با اراده مردم، تصریح کرد: مردم باید متعهد باشند که کالای ایرانی بخرند وقتی خرید و فروش رونق بگیرد و تولید کننده ببیند که کالای آنها خریدار دارد، به ارتقای کیفیت و جلب رضایت مشتریان اقدام می کند.

پورمختار به وظایف بخش حکومتی از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: مجلس باید در حوزه قانونگذاری، جلوگیری از واردات و وضع تعرفه های سنگین برای کالای خارجی که مشابه تولید داخل دارند و همچنین رفع موانع تولید اقدام کند. البته مجلس قوانین خوبی در حمایت از تولیدات داخلی مصوب کرده اما باید نظارت جدی بر اجرای قانون داشته باشد تا دولت قانون را درست اجرا کند.

وی با بیان اینکه تکلیف دولت بیشتر از همه است، قاچاق را یکی از اصلی ترین معضلات تولید داخل دانست و افزود: قاچاق کالاها، نابود کرده تولید کرد. دولت باید ضمن مبارزه با قاچاق کالا و افزایش تعرفه کالاهای وارداتی، از طریق بانک ها و روشهای اجرایی از تولید کنندگان حمایت جدی و عملی داشته باشد تا تولید کنندگان تقویت شوند و بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری الف، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1397، کدخبر: 3970108006، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
واردات کالای خارجی میتواند اقتصاد ایران را به چالش بکشاند ؛ اگر واقعا به دنبال تولید ملی هستیم بهتر است جلوی ورود بی رویه کالا به داخل کشور را بگیریم
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
قاچاق کالا به مزله یک سم برای اقتصاد ایران میماند ؛ این معضل از سالیان دور است کهگریبان گیر اقتصاد ایران است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین