پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت : حمایت از کالای ایرانی یک وظیفه و تکلیف همگانی است.

شعار سال: جعفر سرقینی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: بحث حمایت از کالای ایرانی بیش از همه به گفتمان سازی و کار فرهنگی نیاز دارد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه بیشتر کالاهای ساخت داخل با کیفیت است از اینرو ضرورت دارد با فرهنگ سازی و تبلیغات موثر مردم را به مصرف کالاهای ایرانی بیشتر ترغیب و تشویق کرد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدکنندگان داخلی نیز همواره باید به بحث ارتقای سطح تکنولوژی، فناوری، استانداردها، نوآوری، خلاقیت و بسیاری موارد دیگر در تولید کالا توجه جدی داشته باشند.
وی افزود: تراز تجاری کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی طی ۱۰ ماهه سال گذشته نه تنها منفی نبوده بلکه چهار میلیارد دلار مثبت بوده است در حالیکه این تراز در سال ۱۳۹۱ منهای یک میلیارد دلار منفی ثبت شده است.
وی همچنین گفت: موفقیت بزرگ در حوزه معدن و صنایع معدنی مرهون برنامه ریزی کارآمد، بالا بردن میزان تولید و همینطور جلوگیری از ورود کالاهای مشابه داخلی با وضع تعرفه های مناسب بوده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور طی چند ساله گذشته به نحوی بوده که تولیدکنندگان داخلی امروز به راحتی می توانند با دیگر کشورهای جهان رقابت کنند.
وی تعرفه شمش فولاد را پنج درصد اعلام کرد و گفت: این صنعت امروز به لحاظ تولید کیفی و کمی به حدی از رشد و بالندگی رسیده که ضمن پاسخگویی به بازار داخلی می تواند بخش عمده ای از محصولات خود را سالانه روی ریل صادرات قرار دهد.
سرقینی با اشاره به پرداخت مشوق های صادراتی به حوزه معدن و صنایع معدنی در سال ۹۷ گفت: بدون شک با پرداخت چنین مشوق هایی روند سرعت صادرات در کشور شتابان خواهد شد.
وی افزود: حرکت کالاهای ایرانی باید به سمت صادرات محوری باشد زیرا با تولید محصولات صادراتی چرخ اقتصاد و اشتغال کشور تندتر خواهد چرخید.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: اهمیت ونقش صادرات درفرآیند رشد اقتصادی برهیچکس پوشیده نیست بنابراین می طلبد در این حوزه تلاش های گسترده تری صورت گیرد.
وی تاکید کرد: برای حمایت از کالای ایرانی اعطای تسهیلات تنها چاره کار نیست بلکه باید به سایر حوزه ها از جمله اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات، مقابله جدی با قاچاق، پرداخت مشوق های مالیاتی و صادراتی، وضع تعرفه های مناسب، تولید با کیفیت و قیمت رقابتی، ترغیب مردم به مصرف کالای داخلی و موارد مشابه دیگر توجه اساسی کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 7 فروردین 97، کد مطلب: 2084708: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
این کار یک کار فرهنگیست باید راهی که ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم اجرا کرد را در تمام بخش های جامعه گسترش بدهیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین