پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه قاچاق به فرموده رهبر انقلاب مانند خنجری است که از پشت وارد می‌شود، گفت: قاچاق یکی از معضلات مهم برای حمایت از کالای ایرانی است.

شعار سال: علی اکبری با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی درباره راهکارهای تحقق این امر اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی یک ضرورت است که بر کسی نیز پوشیده نیست اما برای تحقق آن یک فرایند نیاز است و صرف خرید مردم نمی‌تواند این شعار را محقق کند.

وی با بیان اینکه یک مجموعه از تولیدکننده، مصرف‌کننده و دستگاه‌های اداری باید با یکدیگر همکاری کنند تا حمایت از کالای ایرانی محقق شود، گفت: کالای تولید شدهباید کیفیت داشتهو در زمینهقیمت نیز رقابت‌پذیری داشته باشد تا بتواند مشتری جذب کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر دستگاه‌های اداری و اجرایی نسبت به برطرف کردن موانع اقدام کنند که قاچاق یکی از این موانع است.

اکبری با بیان اینکه قاچاق به فرموده رهبری مانند خنجری است که از پشت وارد می‌شود، بیان کرد: قاچاق یکی از معضلات مهم برای حمایت از کالای ایرانی است که می‌طلبد دستگاه‌های مسئول نسبت به مبارزه با قاچاق اهتمام لازم را داشته باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریحکرد: بحث مالیات یکی دیگر از مواردی است که توسط تولیدکنندگان مطرح می‌شود با وجود اینکهکسی نباید خود را مبرا از پرداخت مالیات بداند، اما مالیات ارزش افزوده در پروسه‌های مختلف مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مبحث مالیات ارزش‌افزوده در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است، عنوان کرد: امید است که پس از بررسی آن در کمیسیونوارد صحن مجلس شود و تعیین تکلیف شود.

اکبری با بیان اینکه خلا قانونی برای حمایت از کالای ایرانی وجود ندارد، تصریح کرد: برای تحقق کامل این شعار باید اعتمادسازی عمومی شکل بگیرد که زمان‌بر است و باید تولیدکننده هم تعهد حرفه‌ای نسبت به تولید کالا داشته باشد و مردم هم با خرید خود از کالای ایرانی حمایت کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه نوعی خودباختگی در فرهنگ خرید مردم به وجود آمده است، گفت: این واقعیت جامعه است که مردم کالای خارجی را بهتر خریداری می‌کنند با وجود اینکهکالای ایرانی در برخی از زمینه‌ها مثل منسوجات مرغوبیت بیشتری دارد.

عضو فراکسیون امید مجلسافزود: پوشاک ایرانی همارزان‌تر است و هم کیفیتخوبی دارد اما به دلیل فرهنگ غلط حتی برخی از تولیدکنندگان مجبور می‌شوند کالای خود را با مارک خارجی عرضه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که راهکار حل این مسئله چیست، خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتمادسازی عمومی که گفته شد باید رسانه‌ها کمک کنند تارویکرد مردم را به مصرف تولید داخلی سوق دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 7 فروردین 97، کد مطلب: 1688479: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
باید این کار را از ریشه متوقف کرد یعنی از مرز ها باید حفاظت کنیم تا کالای قاچاق وارد کشور نشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین