پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۸۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس گفت: لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی‌ـ‌فرهنگی و طرح ترویج کتابت قرآن به رسم الخط مفاخر ملی از طرح‌هایی بود که طی سال 96 در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد.
شعارسال: اصغر مسعودی  درباره مهم‌ترین فعالیت های کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، طرح اداره خط مشی و نظارت بر سازمان صدا و سیما و طرح الزام صدا و سیما به همکاری در خصوص اقتصاد مقاومتی از طرح هایی بود که طی سال 96 در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس ادامه داد: طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی - فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی فرهنگی از طرح هایی بودند که طی سال 96 در حوزه میراث فرهنگی کشور مورد توجه کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفتند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: همچنین بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و بررسی سوال نمایندگان از وزرای ارشاد و ورزش و جوانان از مواردی بود که در حوزه وزارت ورزش و جوانان مورد بررسی قرار گرفت.

مسعودی به بررسی طرح گسترش اخلاق عمومی در جامعه (حجاب و عفاف) در کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، بررسی تحقیق و تفحص از منابع و مصارف و نظام مدیریت باشگاه پرسپولیس و استقلال در ده سال اخیر، بررسی مشکلات کاغذ با حضور وزرای صنعت معدن و تجارت و وزیر ارشاد و بحث و بررسی اعتبارات فرهنگی بودجه سال ۱۳۹۷ از دیگر فعالیت های کمیسیون فرهنگی مجلس در سال 1396 بود.

 

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس با اشاره به بررسی طرح ترویج کتابت قرآن به رسم الخط مفاخر ملی بیان کرد: با توجه به اینکه کمیسیون فرهنگی با مباحث قرآنی در ارتباط است، در سال 96 به این مبحث هم ورود پیدا کرد. همچنین در همین راستا طرح کتابت قرآن به رسم الخط مفاخر ملی که طراح آن خود بنده بودم، در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: علی رغم اینکه ما مفاخر بسیار بزرگی در زمینه های مختلف از جمله خوشنویسی در کتابت قرآن داریم، به جای ترویج، تبلیغ و اشاعه خط خوشنویسان بومی خود، کتابت افرادی را ترویج می دهیم که بیگانه هستند و ایرانی نیستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه الگوی خط عثمان طه کسی به نام میرزا احمد نیریزی است، گفت: ما خط استاد را رها کرده بودیم و خط شاگرد او را ترویج می کردیم. سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و بسیاری از نهادهای ما قرآن عثمان طه را چاپ می کردند و این در حالی بود که ما در کشور چه از لحاظ زیبایی و چه از نظر فنی خط بهتری مثل خط میرزا احمد نیریزی را داریم. مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند خط میرزا احمد نیریزی در حوزه نثر در قله قرار دارد.

وی اضافه کرد: به اذعان همه کسانی که خط‌شناس هستند، خط میرزا احمد نیریزی سرآمد خط نثر است. ما کتابت ایشان را کمتر چاپ می کردیم و بیشتر روی خطی که شکل و شمایل چاپ کشور عربستان است، مانور می دادیم. کمیسیون فرهنگی مجلس در همین راستا طرح ترویج کتابت قرآن به رسم الخط مفاخر ملی را در سال 96 تایید کرد و طرح به صحن مجلس آمد. این طرح در صحن مجلس هم رای آورد و از سوی شورای نگهبان تایید شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در حال حاضر این طرح در دست اجراست و قرار است به زودی عملیاتی شود.

مسعودی تصریح کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که من فعالیت مجلس و کمیسیون ها را کارآمد و موفق نمی دانم. متاسفانه نظرات کمیسیون های تخصصی آنگونه که شایسته است، در تصمیمات نهایی مجلس تاثیرگذار نیست. این موضوعات باید بررسی شده و تغییر اساسی یابد. نمونه این موضوع در روند بررسی و تصویب لایحه بودجه 97 به طور کامل قابل مشاهده بود.

شیوه عملکرد کمیسیون ها و شیوه برگزاری جلسات علنی مجلس راهگشای مشکلات نیست. البته مقداری از این مشکل به آیین‌نامه های مجلس بازمی گردد. من تصور می کنم می توان کاری کرد که هم کمیسیون ها اثرگذارتر باشند و هم مجلس.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا  ، تاریخ انتشار: 10فروردین 1397، کدخبر:   354451،www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
در زمینه فرهنگی انقدر عقب مونده هستیم که هزار تا از این فعالیت ها شاید مارو یک قدم جلو ببره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
بافت های تاریخی کشور در پی بی مسئولیتی ها و کم توجهی ها در حال از بین رفتن است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
کاملا با نظر دوست بالاییمون موافقم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین