پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با برشمردن اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم محتواسازی این وزارتخانه برای فضای مجازی تأکید کرد.

شعارسال:احد آزادی‌خواه با اشاره به آغاز به کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم و ایده پردازی‌های جدید در این وزارتخانه برای بهبود اوضاع فرهنگی کشور، گفت: امیدوارم در دولت جدید رضایت اقشار مختلف حوزه فرهنگی وهنرمندان با سیاست‌های تازه وزارتخانه تأمین شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تحول کیفی در سینما را یکی از الویتهای اصلی پیش روی وزیر جدید دانست و عنوان کرد: روند سینمای ایران باید از این سیر نزولی که مشخص و مبرهن است، سیری صعودی به خود بگیرد و تا رضایت هنرمندان و اصحاب فرهنگ کشور جلب شود.

آزادی خواه به حواشی نگران‌کننده جشنواره فیلم فجر سال گذشته پرداخت و گفت: در ‌جشنواره سال گذشته حواشی بسیار فروانی از قبیل داوری‌های دو تابعیتی وجود داشت که باید به این مسائل سامان داده شود.

وی یکی دیگر از الویت‌های پیش روی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیدگی به اوضاع مطبوعات کشور دانست که مجلس سال‌ها منتظر است در قالب طرح نظام جامع رسانه این موضوع حل و فصل شود.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد: همانطور که در کشور نظام مهندسی داریم باید نظام رسانه نیز تشکیل دهیم و ضرورت نیاز به یک نظام رسانه نیز به شدت احساس میشود که حقوق خبرنگار، حد و حصر و اختیارات نشریات وخبرگزاری‌ها و روزنامه تعیین تکلیف شود.

وی درباره آخرین وضعیت طرح نظام جامع رسانه، گفت: بر اساس آخرین اخبار طرح مذکور از وزارت کشور بیرون آمده و در دولت است و صف انتظار برای ورود به جلسه صحن دولت قرار دارد که ما انتظار داریم با توجه به مطالبات بالای خبرنگاران در روز خبرنگار که به تازگی آن را پشت سر گذاشتیم، به این مسئله پرداخته شود.

آزادی‌خواه یادآور شد: یکی از اصلی ترین مواردی که این طرح به آن پرداخته است بحث تشکیل نظام صنفی برای خبرنگاران است تا خبرنگاران بتوانند خواسته‌ها، دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را از این طریق بیان و مطالبه کنند.

وی با تأکید بر اینکه بزرگترین مشکل جامعه خبرنگاری امروز کشور فقدان یک نظام صنفی است و آن‌ها مأمنی برای پناه بردن به آن ندارند، گفت: ضرورت دارد دولت برای حل مشکلات این قشر فرهیخته هرچه زودتر طرح نظام جامع رسانه را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد: چاپ و نشر و ممیزی کتاب دیگر الویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید دید وزیر پیشنهادی جدید چه طرح‌ها و برنامه‌هایی در این خصوص ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: محتواسازی برای فضای مجازی نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که وزیر جدید با چالش جدی در این حوزه مواجه است و باید دید که برنامه‌های دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص چیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: چالش دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محتواسازی برای فضای مجازی است. در حال حاضر این فرصت به بیگانگان اعطا شده و فرهنگ کشور در آستانه تهدید جدی قرار دارد درحالیکه اگر تولید محتوا در این حوزه داشته باشیم این تهدید تبدیل به فرصت خواهد شد و گزینه معرفی شده لازم است در این باره برنامه داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار8شهریور96، کدخبر: 346511، www.icana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نعمتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
استفاده از فضای مجازی به تازگی خیلی گسترش یافته است و نظارت به محتوای آن حائز اهمیت است و باید تو جه بیشتری به آن شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین