پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷
سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد برنامه‌های چهار سال آینده این وزارتخانه را در بخش چاپ و نشر تشریح کرد.

شعار سال: محمد سلگی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در نشست هم‌اندیشی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی چاپ و نشر گفت: با توجه به ارتقای جایگاهی که آقای دکتر صالحی داشتند سعی داریم که ان‌شاءالله بتوانیم از توانمندی ایشان برای حل مسائل صنف چاپ و نشر استفاده کنیم. امروز تلاش کردیم از تمام حلقه‌های چاپ و نشر .همچون نشر، صحافی، لیتوگراف و... دعوت کنیم و حضور این جمع کامل را به فال نیک می‌گیریم و حتی سعی کردیم از برخی از همکاران سایر استان‌ها نیز دعوت به عمل بیاوریم که البته به خاطر وجود برخی محدودیت‌ها موفق به دعوت از تمامی آنها نشدیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این نشست باب هم‌افزایی را فراهم کند. آقای دکتر صالحی حمایت موثری از تمامی اقشار و بخش‌های صنعت چاپ و نشر داشتند و این عملکرد مطلوب ایشان در دوره تصدی معاونت در رای اعتماد مجلس نمود پیدا کرد که نشاندهنده وجود رضایت نسبی از عملکرد ایشان است که البته کار را برای جانشینان ایشان در سمت معاونت فرهنگی سخت خواهد کرد چون سطح کار بالا رفته است.

سلگی برنامه‌های وزارت ارشاد در بخش چاپ ونشر در دوره جدید را به این شرح بیان کرد: تعامل مناسب با تشکل‌ها، تفیض امور تشکل‌ها، ایجاد آرامش و امنیت در تمام بخش‌ها، تمرکززدایی و تفیض امور به استان‌ها، اقدام جهت تفیض مجوزها، توجه به حلقه‌های مختلف نشر و چاپ، تدوین و بازنگری در دستورالعمل‌ها، شیوه‌نامه‌ها و آئیننامه‌ها در راستای توجه به حقوق مادی اصحاب نشر، توسعه برنامه‌های ترویج کتابخوانی، آغاز پروژه‌های حمایتی و تسهیلاتی، جلوگیری از تکثیر و قاچاق آثار، تسهیل خدمات چاپی، تفیض تشکل‌ها به استان‌ها، توجه به تعاملات بین‌المللی، توجه به مالکیت معنوی و پیگیری لایحه‌ای که در مجلس دارد و تلاش برای تداوم سیاست‌های قبلی، با حفظ وحدت و دوری از اختلاف.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد افزود: با توجه به ارائه برنامه فرهنگی منظم و منسجم توسط رئیس جمهور، امیدواریم که آقای دکتر صالحی نیز در همان راستا حرکت کند و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصادی ایران، تاریخ انتشار 23 شهریور 96، کدمطلب: 862600، www.bebinak.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین