پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
استاد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه تاثیر مثبتی بر جریان رسانه ها داشته است، گفت: نمایشگاه مطبوعات در آشنایی مخاطبان با رسانه های مکتوب و افزایش آگاهی روند تهیه خبر در میان این افراد تاثیر فراوانی داشته است.

شعارسال :غلامرضا آذری درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: نمایشگاه ها به محیط های فرهنگی و اجتماعی معنا بخشیده و علاوه بر حس تنوع در فضای فرهنگی و اجتماعی به هنجارهای فرهنگی نظم خاصی داده و اخلاق حرفه ای را پرورش می دهند.

وی افزود: نمایشگاه مطبوعات در افزایش هرچه بیشتر مخاطبان تاثیر فراوانی دارد و باعث می شود مخاطبان برای تهیه اخبار تنها به فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی اکتفا نکنند و حضور خود را در روند تهیه اخبار حس کنند.

عضو هیات علمی گروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با مثبت ارزیابی کردن نمایشگاه مطبوعات گفت: بحث جذب مخاطب با تاکید بر جذابیت غرفه از سوی هر رسانه و در جریان قرار دادن مخاطبان در تهیه اخبار تاکنون در نمایشگاه مطبوعات صورت گرفته است.

آذری درباره تاثیر برنامه های نمایشگاهی در قالب آشنایی بیشتر مخاطبان با روند تولید اخبار، گفت: در خلال برگزاری نمایشگاه مطبوعات یک دوربین به صورت دائم از فعالیت های مدیران رسانه و خالقان آثار تصویربرداری کرده و پیش خبر برگزاری چنین نمایشگاهی از سوی رسانه های تصویری مانند شبکه خبر انجام شود زیرا باعث دیده شدن نمایشگاه مطبوعات می شوند.

وی درباره حضور کمرنگ رسانه های تصویری در نمایشگاه مطبوعات، گفت: رسانه های تصویری در نمایشگاه مطبوعات به صورت محدود عمل می کنند در این راستا پخش تصاویر از عملکرد رسانه ها را باید به شبکه خبر سپرد زیرا شبکه خبر در حوزه خبررسانی بهتر می تواند گزارشات تصویری نمایشگاهی را پوشش دهد.

عضو هیات علمی گروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از کاهش تیراژ روزنامه ها نسبت به سال های اخیر اظهار کرد: کم شدن تیراژ روزنامه ها به دلیل عجین شدن افراد به فضای مجازی صورت گرفته اما روزنامه ها علیرغم کاهش تیراژشان در سال های اخیر همچنان جایگاه خود را به عنوان یک رسانه مکتوب دارا ست و به بیانی دیگر اگرچه از تعداد خوانندگان روزنامه ها کم شده اما از ارزششان به عنوان یک رسانه مکتوب کاسته نشده است.

آذری در مورد دورنمای نمایشگاه مطبوعات خاطرنشان کرد: این رویداد فرهنگی در درجه اول باید نزد تک تک شهروندان جایگاه ویژه خود را با بده و بستان اطلاعات و میزان پاسخگویی به مردم در حل مشکلاتشان انجام دهد و پس از شکل گیری چنین زمینه ای در راستای نزدیکی به فضای عمومی مخاطبان باعث انسجام اجتماعی و یکپارچگی فرهنگی شود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، تاریخ انتشار30مهر96،کدخبر: 849233،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین