پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی رایگان برای خبرنگاران بر اساس درخواست رسانه‌ها به عنوان اولویت‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری خبر داد.

شعار سال: حسین انتظامی در هم‌اندیشی اصحاب قلم و رسانه که به مناسبت روز خبرنگار و به همت کانون حرفه‌ای رسانه برگزار شد با اشاره به قانون حق دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: مصرف‌کننده اصلی این قانون شهروندان هستند اما بیش از آنها اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌توانند از این قانون استفاده کنند.

او تلاش در جهت آگاهی هرچه بیشتر مردم نسبت به حقوق خود را یکی از وظایف اصلی اجرای این قانون دانست و افزود: مطابق نص صریح قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، مؤسسات عمومی باید اطلاعات مورد درخواست شهروندان را منتشر و در اختیار آن ها قرار دهد.

انتظامی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های حکومتی و حتی ارگان‌ها و مؤسسات خصوصی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند در زمره دستگاه‌هایی هستند که باید در زمینه انتشار آزاد اطلاعات به درخواست‌ها پاسخ مثبت دهند.

معاون امور مطبوعاتی افزود: حدود 40 روز پیش سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات راه‌اندازی شد اما متأسفانه تاکنون 40 دستگاه به این سامانه پیوسته است در حالی که برآورد ما از تعداد دستگاه ها چیزی بیش از 10 برابر این میزان بوده است.

انتظامی در بخش دیگری از اظهارات خود، پایین بودن دانش تخصصی روزنامه نگاری را یکی از واقعیات و ضعف های موجود در صنف خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد و با تاکید بر اینکه دولت وظیفه دارد آموزش های ویژه ای را برای خبرنگاران طراحی و اجرا کند، خاطرنشان کرد: آموزش به‌ روزنامه‌نگاران با آموزش به علاقه‌مندان حرفه روزنامه نگاری کاملاً متفاوت است و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، امسال ماموریت ویژه ای برای ساماندهی آموزش روزنامه نگاران در نظر گرفته که به زودی اعلام می شود.

او در پایان از پیش بینی هزینه های آموزشی و تعیین میزان آن در اولویت های حمایتی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی خبر داد و گفت: هزینه های آموزش های تخصصی و دوره های مد نظر رسانه ها را وزارت فرهنگ و ارشاد متقبل خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 17 مرداد 96، کدمطلب:695160، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین