پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۸۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گفته است که اپراتور رایتل، در شرایط فعلی، تحت سرپرستی مهندس کاظمی اداره می‌شود و افزود که به غیر از شرکت رایتل، شرکت‌های دیگری از شستا هم وجود دارند که با سرپرست اداره می‌شوند.

شعار سال: رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گفته است که اپراتور رایتل، در شرایط فعلی، تحت سرپرستی مهندس کاظمی اداره می‌شود و افزود که به غیر از شرکت رایتل، شرکت‌های دیگری از شستا هم وجود دارند که با سرپرست اداره می‌شوند.

اواسط دی ماه سال جاری، سید مجید صدری که از شهریور ماه سال 92 تا همین چندی پیش، مدیرعامل سومین اپراتور تلفن همراه کشور بود به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران انتخاب شد. از آن زمان تاکنون، هنوز فرد خاصی برای مدیریت عاملی رایتل معرفی نشده است.

اکبر ترکان تاکید کرد که در حال حاضر، بر روی انتخاب گزینه مدیرعامل شرکت رایتل، تصمیم قطعی گرفته نشده و در حال فکر کردن بر روی گزینه مناسب هستند.

گفته می‌شود که روند عملیاتی پنج سال گذشته شرکت رایتل، به تبع سرمایه گذاری انجامی از محل تسهیلات بانکی و اوراق صکوک و هزینه های مالی متحمله، منجر به ایجاد زیان انباشته 7296 میلیارد ریالی این شرکت در انتهای سال مالی 95 شده است.

ترکان، داشتن زیان انباشته شرکت رایتل را ردکرده و اذعان داشته که شرکت رایتل، در امور زیربنایی سرمایه گذاری کرده و فقط بدهی دارد.

به گفته وی، شرکت رایتل با گرفتن تسهیلات، اقدام به ظرفیت سازی کرده که این امر در درازمدت برای رایتل درآمدزا خواهد بود و در مرحله فعلی، بدهی رایتل ناشی از گرفتن وام از نظام بانکی است.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، درباره زمان قطعی عرضه سهام مابقی شرکت های وابسته به شستا در بازارسرمایه نیز به «نود اقتصادی» گفت: آنچه برای مدیریت شستا مهم بوده اینکه شرکتها ترازنامه قابل قبولی داشته باشند که در این حالت، سلامت سیستم، افزایش یافته و هیچ فردی نمی تواند فعالیت یواشکی انجام دهد!

وی، با بیان اینکه شرکت های وابسته به شستا، در زمره اموال کارگران محسوب می‌شود، اضافه کرد که کارگران در شرایط فعلی حق بیمه پرداخت کرده تا در دوران بازنشستگی حقوق و مزایا دریافت کنند که در این راستا، بخشی از حق بیمه پرداختی آنها به سرمایه گذاری در شرکت‌ها تبدیل شده است.

ترکان گفت که در شرایط فعلی، 13 میلیون بیمه شده اصلی مالک اموال شستا هستند و آنها باید مطمئن باشند که اموال آنها در شستا درست مدیریت می‌شود.

به گفته رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، شستا، باید نصف حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را بپردازد حال آنکه اکنون، رقم پرداختی به تامین اجتماعی از این بابت، بسیار اندک است.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، رقم پرداختی به بازنشستگان و مستمری تامین اجتماعی را سالانه 70 هزار میلیارد تومان ارزیابی کرد که این رقم، از محل حق بیمه دریافتی از افراد تحت پوشش تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، حال آنکه این روند، غلط بوده و حق بیمه دریافتی درشرایط فعلی، باید برای آینده آنها سرمایه گذاری شود.

وی، ارزش کل دارایی های شستا را 30 هزار میلیارد تومان دانست و خواستار آن شد تا شستا تا آن حد بزرگ شود که بتواند نیمی از هزینه مستمری بگیران تامین اجتماعی را بپردازد.

ترکان، سهم شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از رقم پرداختی سالانه 70 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران را تنها 5 درصد برشمرد.

وی، درباره خرید بلوک سهام بیمه البرز توسط تامین اجتماعی هم گفت که شستا یک هلدینگ تحت عنوان سرمایه گذاری صبا تامین داشته که ماموریت اصلی آن، بازی کردن با سهم در بورس است، بنابراین سهمی که خوب بوده باید توسط این شرکت خریداری شده وشستا نباید روی سهام بد بخوابد.!

بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام دولت درشرکت بیمه البرز، شامل ۶۹۳ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۷۷ سهم بوده که این بلوک به ارزش حدود 90 میلیارد و 246 میلیون تومان از سوی یکی از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی به قیمت هر سهم 130 تومان و یک ریال خریداری شد.

ترکان تایید کرد که ارزش سهام بلوک بیمه البرز از زمان خرید،2.5 برابر شده است.

وی درعین حال گفت که یکی ازسیاست های شستا فروش سهام هایی بوده که چندان هم خوب نیستند ، بنابراین شستا سهام خود در شرکت بیمه دانا را فروخته و در نظر دارد تاسهام خود در شرکت بیمه میهن را هم بفروشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری 90 اقتصادی ، تاریخ انتشار فروردین 97، کدمطلب: 2111785 ، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین