پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۲۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۳
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ایران امکانات مقابله با هر تهدیدی را در اختیار دارد، گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران امنیتی مردم پایه است و قدرت موشکی آن هم متکی بر توانمندی داخلی است.

شعارسال: سردار یدالله جوانی درباره عملیات موشکی ایران در سال 96 که از آن به عنوان مهمترین عملیات موشکی بعد از انقلاب یاد می‌شود، اظهارداشت: مهمترین پیام حمله موشکی ایران به مقر داعش این بود که این ملت در هر سطح و شرایطی قادر است در مقابل هر تهدید و عامل خارجی از خودش دفاع کند؛ حتی اگر این تهدید گروه ترویستی‌ای باشد که مقر آن چند صد کیلومتر دورتر مرزهای جغرافیایی ایران است.

وی افزود: وقتی گروهک تروریستی تکفیری داعش در داخل تهران اقدام دست به عملیات ترویستی زد و به مجلس شورای اسلامی حمله کرد، هرگز تصور نمی‌کرد چنین پاسخی از جانب جمهوری اسلامی دریافت کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه داعش از حمایت کامل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و صهیونیست برخوردار است، تصریح کرد: پاسخ درخور ایران به ترویست‌های داعش پیامی‌ هم برای حامیان آنها داشت که جمهوری اسلامی در برخورد با متجاوز و عامل تجاوز سستی به خود راه نمی‌دهد و امکانات مقابله با هر تهدیدی را هم در اختیار دارد و هر تهدیدی را متناسب با خودش در هر نقطه‌ای که تهدید وجود داشته باشد پاسخ می‌دهد.

سردار جوانی با اشاره به اینکه این حمله با تأثیراتی که داشت، قدرت بازدارندگی ایران در حوزه دفاعی و امنیتی را افزایش داد، اظهارداشت: برای دشمنان آشکار شد که وقتی جمهوری اسلامی مطرح می‌کند که از آمادگی دفاعی بسیار خوبی برخوردار است، این ویژگی را در سطح بالا دارد و زمانی که لازم باشد برای تأمین امنیت ملت ایران از آن بهره می‌گیرد و این عملیات این موضوع را آشکار ساخت.

وی تاکید کرد: این حمله موشکی از سوی دیگر به دوستان ایران اسلامی اطمینان داد که توانایی نظامی و خصوصا موشکی یک بلوف نیست و یک واقعیت است و با این اقتدار و ابزار بازدارندگی به خوبی می‌تواند از استقلال و تمامیت ارضی دفاع کند و مانند برخی رژیم‌های دودمانی و خاندانی منطقه نیستند که برای جنگیدن علیه ملت یمن هم از خلبانان و سربازان غربی و اجاره‌ای استفاده می‌کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه وابستگی تسلیحاتی عربستان باعث شد در جنگ یمن شکست کامل بخورد و در باتلاقی خود ساخته گرفتار شود، گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران امنیتی مردم پایه است و قدرت موشکی آن هم متکی بر توانمندی داخلی است.

سردار جوانی اضافه کرد: فناوری موشکی با دانش و خوداتکایی فرزندان همین سرزمین به دست آمده و تجهیزات مورد نیاز باتوانمندی‌های داخلی تأمین شده است. بنابراین در برابر هر تهدید خارجی مقاومت خواهد کرد تا پیروزی را به دست آورد. تا امروز هم این مسأله را ثابت کرده است. این تفاوت اساسی میان ایران و کشورهای مرتجع منطقه از جمله سعودی است که قطعا نمی‌تواند از طریق نظامی در منطقه به اهدافش برسد و حتی در مقابل تهدیدها مقاومت هم نمی‌توند بکند. چون خوداتکایی لازم را ندارد و همواره در سایه قدرت‌های غربی و آمریکا حرکت می‌کند. خصوصا آمریکا که امروز دورانش در منطقه پایان یافته و بنابراین عربستان تکیه گاه مناسبی هم ندارد.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران در آخرین دقایق روز یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۹۶ و همزمان با آخرین شب قدر ماه رمضان با عملیاتی به نام «لیلةالقدر» به وسیله ۶ فروند موشک بالستیک میان‌برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان مواضع داعش (مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی) آنان در منطقه دیرالزور سوریه (فاصله حدود ۶۵۰ کیلومتر) را مورد اصابت قرار داد.

سپاه پاسداران اعلام کرده بود که پایگاه تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه را مورد حملهٔ موشکی قرار داده‌است. این سازمان ضمن انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که این حملات به انتقام حملات ۱۷ خرداد تهران که در آن نیروهای داعش به یکی از ساختمان‌های مجلس شورای اسلامی و حرم سید روح‌الله خمینی حمله کردند انجام شد؛ که در این عملیات تعداد موشک زمین‌به‌زمین از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در استان‌های کرمانشاه و کردستان به سوی سوریه پرتاب شد که طی آن تعداد زیادی از افراد وابسته به سازمان‌های تروریست تکفیری کشته و بسیاری از تجهیزات و سامانه‌های آنها منهدم شده. در این بیانیه به تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آنها هشدار داده شد که از تکرار اقدامات پلید و شیطانی خود علیه ملت ایران خودداری کنند.

گفتنی است؛ استان دیرالزور در مرز عراق و سوریه و کرانه رود فرات واقع شده‌است و پس از شکست‌های گروهای تروریستی در حلب بسیاری از آنها به این نقطه منتقل شدند و مقر فرماندهی و پشتیبانی عملیاتی آنها در این استان قرار داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 12 فروردین 1397، کدخبر: 350192، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
0
0
پیام حمله ایران به داعش در اصل پیامی به جهانیان بوده است که بهتر است هوس درگیری با ایرانی ها به سرشان نزند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
واقعا در حمله به یکی از مقرهای داعش ایران نشون داد که یکی از تواناترین ها در زمینه موشکی ست
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
ایران اگر اراده کند همه پایگاه های آمریکا در منطقه را میتواند مورد هدف قرار دهد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
دقیقا با نظر دوستمون موافقم! این پیامی به کل جهانه که ایران کم کشوری نیست!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین