پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام از هدف گذاری ۱۰.۵ میلیون تنی شیر خام طی سال جاری در کشور خبرداد و گفت: پارسال جدا از تامین بازار مصرف داخلی ۱۰ درصد از مجموع تولیدات لبنی کشور روی ریل صادرات قرار گرفت.

شعار سال: حسن رکنی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به نامگذاری سال 97 به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: این شعار باید سرلوحه کار تمامی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: حمایت از تولیدات داخلی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و غیره نتایج و برکات فراوانی برای کشور به همراه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با بیان اینکه تامین امنیت غذایی یکی از وظایف مهم و راهبردی این وزارتخانه است، گفت: محصولاتی که در بخش کشاورزی تولید می شود از اهمیت ویژه ای در سبد غذایی مردم برخوردار است.

وی در ادامه به بحث خودکفایی گندم در ایران اشاره کرد و افزود: خودکفایی در این حوزه از دستاوردهای بزرگ نظام در حوزه تامین امنیت غذایی کشور است که به همت کشاورزان، کارشناسان و حمایت های همه جانبه دولت تحقق یافته است.

رکنی اظهارداشت: جدا از این خوداتکایی در سایر محصولات اساسی از جمله سیاست های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چند محصول اصلی در زیر بخش دام و طیور وجود دارد که در سبد غذایی مصرف کنندگان از جایگاه پر اهمیتی برخوردار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام افزود: لبنیات یکی از این محصولات است که خوشبختانه به همت تولیدکنندگان داخلی، ایران هم اکنون از یک کشور واردکننده بزرگ لبنیات به یک کشور صادرکننده این کالا تبدیل شده است.

وی در ادامه تولید بیش از 10.5 میلیون تنی شیر خام را از برنامه مهم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری برشمرد و اظهارداشت: سال گذشته 10 میلیون و 200 هزار تومان شیر خام در کشور تولید و در جهت تولید انواع و اقسام محصولات لبنی به مصرف صنایع داخلی رسید.

رکنی تصریح کرد: پارسال جدا از تامین بازار مصرف داخلی 10 درصد از مجموع تولیدات لبنی کشور روی ریل صادرات قرار گرفت.

وی گفت: خوشبختانه در 11 ماهه پارسال بیش از 850 هزار تن انواع و اقسام محصولات لبنی به 30 کشور جهان صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام افزود: تولیدات کیفی و صادرات محور موجب اشتغال افزایی، توسعه صادرات، قدرت ارزآوری، پویایی تولید، رشد اقتصادی و مواردی از این دست در جامعه می شود.

وی تصریح کرد: به هر میزان حضور کالاهای ساخت داخل در بازارهای بین المللی پر رنگ باشد به یقین از امکانات و زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری مملکت استفاده بهینه تری انجام خواهد شد.

رکنی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر فاصله قیمتی زیادی بین فضای تولید و مصرف شیرخام در کشور وجود دارد از اینرو می طلبد اصلاحات ساختاری جدی تری در این حوزه صورت گیرد.

وی همچنین ضمن تاکید بر تقویت زنجیره کسب و کار در حوزه صنعت لبنیات یادآورشد: قیمت فروش شیر برای تولیدکنندگان باید مقرون به صرفه باشد تا ضمن افزایش انگیزه تولید، چرخ صنعت لبنیات تندتر از هر زمان دیگر بچرخدو در عین حال مصرف کنندگان با نرخ های متعادل تری بیشتر از این کالاهای سلامت محور استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 12 فروردین 97، کد طلب: 1690776: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
از جایی شنیده بودم که صادرات شیر و محصولات لبنی بسیار بیش تر نفت برای ایران میتواند سود دهی داشته باشد ؛ چرا روی این حوزه سرمایه گذاری نمیشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین