پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی، مدیریت سوانح ترافیکی را متمرکز و منسجم ندانست و گفت: بیش از 14 هزار نفر در 10 ماهه گذشته امسال در تصادفات رانندگی جان باخته اند که 73 درصد این تلفات در سطح جاده ها و بقیه در درون شهرها بوده است.

شعارسال: سردار تقی مهری روز دوشنبه در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی در ستاد ناجا افزود: از این تعداد 22 درصد عابر پیاده و 23 درصد موتورسیکلت سواران و تک نشین ها و بقیه سرنشینان وسایل نقلیه در سطح کشور بوده اند.

* بیش از 447 نفر امسال نسبت به سال گذشته کمتر کشته شدند

وی ادامه داد: این آمار در مقایسه با سال گذشته 3.1 درصد کاهش داشته، یعنی بیش از 447 نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر کشته شده اند.

مهری این تعداد تلفات را برای کشور زیاد دانست و گفت: از این تعداد 51 درصد در سر صحنه و 49 درصد در مرحله پیش بیمارستانی و بیمارستانی کشته شدند و بیش از 260 هزار نفر نیز در تصادفات مجروح شده اند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: همچنین در 10 ماهه امسال در تصادفات فوتی، 40 درصد رانندگان بودند، یعنی کمتر از شش هزار تصادف فوتی داشته ایم که رانندگان در 50 درصد آن مقصر و در 50 درصد غیرمقصر بوده اند، به معنای دیگر کمتر از سه هزار نفر از رانندگان مقصر و سه هزار نفر دیگر غیرمقصر بوده اند.

مهری با بیان اینکه بیش از 27 هزار و 700 نفر در سال 84 کشته شده اند که این رقم در سال 93 به 16 هزار و 823 نفر کاهش یافت، گفت: از سال 84 تا 93، 10 هزار و 888 نفر کمتر کشته شده اند.

وی با اشاره به ارائه گواهینامه جدید به یک میلیون و 500 هزار نفر و نو شماره گذاری یک میلیون و 250 هزار خودرو افزود: بر این اساس در نوروز 95 حجم ترددها افزایش می یابد.

* بیش از 5 هزار نقطه حادثه خیز داریم

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ایمن سازی جاده های کشور گفت: بیش از پنج هزار نقطه حادثه خیز داریم که سه هزار و 200 نقطه در برون شهرها است که برای آشکارسازی و اصلاح آنها اقداماتی انجام شده است.

* مدیریت سوانح ترافیکی متمرکز و منسجم نیست

وی مدیریت سوانح ترافیکی را متمرکز و منسجم ندانست و تاکید کرد: این مدیریت باید بصورت ساختار و سازمان متمرکز درآید، براین اساس از دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر بهداشت تقاضا داریم در این زمینه اقدام ویژه ای برای برنامه پنج ساله ششم انجام دهند.

مهری در مورد خارج شدن خودروهای فرسوده تا پایان سال 95 گفت: یک میلیون و 250 هزار خودروی فرسوده داریم که باید تسهیلاتی برای خروج آنها که بیشتر در حمل و نقل عمومی هستند ایجاد شود زیرا خروج این وسایل فرسوده از نظر زیست محیطی و پیشگیری از سوانح رانندگی موثر است.

وی هدف از برگزاری همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی را ارزیابی عملکرد استان ها در سراسر کشور به لحاظ میزان تصادفات، تعداد کشته ها و همچنین توزیع و توجیه برنامه های نوروز 95 اعلام کرد و افزود: از 25 اسفند ماه رزمایش طرح نوروزی با حضور دستگاه های امدادی و خدماتی اجرا می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 16اسفند1394، کدخبر: 81991628: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین