پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷
حجت الاسلام احمد حسین زاده گفت: اگر روایات اهل بیت علیهما السلام را در کنار هم بگذاریم مکتب و دینی که سفارش به کسب علم و دانش می کند اسلام است.
شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین زاده با اشاره به معیوب و ناقص خواندن فرقه ها و عرفان های دروغین و کاذب گفت: انسان ابتدا می بایست در حوزه خودشناسی کار کند. هرکس در خودشناسی کار کند دقیقا در خداشناسی نیز تاثیر مستقیم دارد و این مهم موجب شناخت و معرفت نسبت به رتبه و جایگاه پروردگار خواهد شد.

حجت الاسلام حسین زاده افزود: هر گاه شخص و یا گروهی از منیت صحبت میکند و از خود ستایش و تمجید بعمل می آورد و یک سری کارها، اوراد و رفتارهایی را از خودش بروز می دهد از عرفان های دروغین و کاذب بشمار می رود که طبیعتا در جامعه هم نتیجه بخش نبوده و به رسوایی و تباهی منجر خواهد شد.

کارشناس مسائل دین تصریح کرد: بهترین راه و توصیه در قبال این فرق این است که به شیوه و منش اهل بیت عصمت و طهارت علیهما السلام رجوع کنیم و می بایست به جوان های جامعه مسیر و راه صحیح را نشان داده و هدایت کنیم. فلذا بهترین روش همان فرمایشات اهل بیت علیهما السلام است.

وی اشاره کرد: اگر کسی می خواهد یک دوره عرفان کامل و جامع را درک کند، مناجات شعبانیه را که امام خمینی(ره) فرمودند از افتخارات شیعه می باشد را مطالعه کند.

حسین زاده عنوان کرد: بهترین کلام مفید و مختصر کلام امیرالمومنین است که می فرمایند: «مَنْ عَرَفَ نفسَه فقد عَرَفَ ربَّه».

بهره گیری امریکا و غرب از علوم اسلامی در عصر تکنولوژی

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین زاده با اشاره به اهمیت کسب علم و دانش در اسلام گفت: بارها و بارها اهل بیت علیهما السلام در احادیث گوهر بارشان بر لزوم و اهمیت تحصیل علم تاکید داشته اند.

وی با توجه به اینکه برخی معتقدند دین اسلام با پیشرفت علم و مدرنیته شدن در تناقض است عنوان کرد: در این باره می بایست دید که دانشمندان جهان مسلمان بودند یا غیر مسلمان؟

کارشناس مسائل مذهبی افزود: در علوم طب میتوان به ابوعلی سینا اشاره کرد که در حال حاضر از کتب وی در دانشگاه های معتبر کشور استفاده و تدریس می شود.

حسین زاده عنوان کرد: در علوم نجوم نیز ابوریحان بیرونی و خواجه نصیرالدین طوسی را می توان نام برد. وقتی نگاه میکنیم می بینیم که علمای اسلام هستند که در همه علوم زبان زد هستند. در علم فلسه نیز می توان به ملاصدرا اشاره کرد. بنابراین کسانی که معتقدند اسلام با پیشرفت علم و مدرنیته شدن در تناقض است سخت در اشتباهند.

حجت السلام حسین زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه نزدیک ترین افراد به پیامبران، دانشمندان بودند پس اسلام دانش و دانشمند را نه تنها تحقیر نکرده بلکه می ستاید. فلذا از منظر اسلام اگر علم در ثریا باشد مردم ایران می روند و آن را کسب می کنند.

وی افزود: در روایت دیگری نیز آمده است که طلب علم بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است. در روایت دیگری نیز آمده که ز گهواره تا گور دانش بجوی.

حسین زاده در آخر اظهار داشت: اگر این روایات را در کنار هم بگذاریم مکتب و دینی که سفارش به کسب علم و دانش می کند اسلام است. در عصر کنونی نیز تکنولوژی و علومی که در اروپا، غرب و امریکا وجود دارد همگی برگرفته از علمای مطرح اسلام است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 21 فروردین 1397 ، کدخبر: 1340039 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
انقدر در زمینه تبلیغاتی دین مبین خودمون کم گذاشتیم که نفوذی ها روز به روز بیشتر میشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین