پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۱۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
اسرائیل روز دوشنبه با حمله به یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر پالمیرا که منجر به جان باختن چهار مشاور نظامی ایرانی شد، جنگ سایه خود علیه ایران در سوریه را تشدید کرد.

شعارسال: اسرائیل روز دوشنبه با حمله به یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر پالمیرا که منجر به جان باختن چهار مشاور نظامی ایرانی شد، جنگ سایه خود علیه ایران در سوریه را تشدید کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی ایران، یکی از مقامات ارشد برنامه پهپاد ایران نیز در میان جان‌باختگان این حمله بوده است.

حمله به پایگاه هوایی سوریه در نزدیکی شهر پالمیرا در مرکز سوریه توجهات تازه‌ای را متوجه درگیری میان ایران و اسرائیل کرد که در سایه جنگ داخلی سوریه به‌طور روزافزون و عمدتاً پنهان، تشدید می‌شود.

مقامات اسرائیلی از تأیید یا تکذیب اینکه حملات هوایی کار این رژیم بوده، امتناع کردند. این حملات در پی وعده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر واکنش به حملات تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه در نزدیکی دمشق انجام شد.

رسانه‌های خبری ایران و روسیه گزارش دادند که دو هواپیمای جنگنده اف 15 اسرائیلی دست به حملاتی زده که منجر به جان باختن 14 نفر شده است. ارتش روسیه اعلام کرد این جنگنده‌ها پیش از آتش افکنی به حریم هوایی لبنان، از سمت دریای مدیترانه نزدیک شده‌اند. بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، سیستم‌های دفاع هوایی سوریه پنج موشک از هشت موشک شلیک شده را هدف قرار دادند.

سه موشک دیگر به پایگاه نظامی سوریه موسوم به تی 4 که در گسترش فعالیت‌های ایران در سوریه نقش داشته، اصابت کردند.

ایران مدت طولانی است که از متحدان نزدیک بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه محسوب می‌شود. هر دو کشور بخشی از «محور مقاومت»، اتحاد نیروهای مخالف نفوذ آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه هستند.

با گسترش جنگ در سوریه، ایران به کمک اسد آمد. حال اسرائیل نگران است که موقعیت اسد بیش از پیش تضمین شود. مقامات اسرائیلی مکرراً تهدید به بمباران ایران می‌کنند، بنابراین برخورداری از نیروهای نیابتی نظامی در نزدیکی مرزهای اسرائیل، تا حدودی باعث حفاظت ایران می‌شود. اگر اسرائیل به ایران حمله کند، می‌داند که باید منتظر واکنش دردناکی از سوی حزب‌الله در لبنان، و شاید دیگر نیروهای شبه‌نظامی فعال در سوریه باشد.

اسرائیل یک‌بار دیگر هم به پایگاه تی 4 حمله کرده بود. در ماه فوریه این رژیم عملیات خود را اجرایی کرد و نیروهای هوایی سوریه جنگنده اف 16 اسرائیل را هدف قرار دادند. این نخستین بار طی چند دهه گذشته بود که یک جنگنده اسرائیلی هدف شلیک دشمن قرار می‌گرفت.

اوفر زالزبرگ، تحلیلگر گروه بین‌المللی بحران که مسئله دشمنی ایران و اسرائیل در سوریه را مطالعه می‌کند، گفت: «بیش از این شاهد این‌گونه حملات هستیم، به نظر می‌رسد حمله علیه ظرفیت‌های ایران برای انجام عملیات از سوریه علیه اسرائیل صورت گرفته است.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار: 21 فروردین 1397، کدخبر: 117640، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
درسته که ایران همیشه حامی مظلومین بوده اما امیدولرم در این جنگ ها سرمایه های خودش رو از دست نده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
ایران احتمالا به این حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد , این کشور نباید این اقدام را بی پاسخ بگذارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین