پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۴۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۶
یک کارشناس مسائل سیاست خارجی در خصوص حمله احتمالی امریکا به سوریه گفت: ترامپ به خوبی می‌داند در صورت حمله به سوریه این کشور برای وی باتلاق سختی خواهد بود و عقلای ایالات متحده به ترامپ اجازه چنین کاری را نخواهند داد.
شعارسال: جلال ساداتیان کارشناس مسائل سیاست خارجی و کاردار سابق ایران در انگلیس در خصوص حمله احتمالی امریکا به سوریه و تهدید‌های اخیر ایالات متحده گفت: وضعیت فعلی منطقه بسیار پیچیده و تودرتو است و ابعاد مختلفی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: ائتلاف ایران، روسیه و عراق که منجر به پاکسازی عراق از گروه‌های معارض شد و در سوریه هم بخش اعظم این خاک پاکسازی شد.

**ترامپ و حزب او بیشتر به دنبال جار و جنجال تا حضور فیزیکی در خاورمیانه هستند

ساداتیان با بیان اینکه بخش اعظم سوریه به غیر از بخش کوچکی در غوطه شرقی به امنیت کامل رسید گفت: البته بیشترین تحریک برای ناامنی سوریه توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، چون احساس خطر می‌کنند و با حملاتی که چند روز گذشته به پایگاه حزب الله در سوریه انجام داد امیدوار بود که امریکا دراین کارزار وارد شود و در جنگ سوریه که پشت پرده آن ایران و روسیه بودند اقدامی انجام دهد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: براین اساس حتی با وجود سقوط هواپیمای f۱۶ اسرائیل، اما امریکا باز به میدان جنگ پا نگذاشت، به نظر می‌رسد ترامپ و حزب او بیشتر دنبال جار و جنجال و افزایش تنش هستند تا ورود مستقیم به جنگ در خاورمیانه

وی علت این ادعا را از سویی دوشیدن اعراب به منظور فروش تسلیحات تا در سایه این افزایش تنش ایران و روسیه را وادار به عقب نشینی کنند و از سوی دیگر مستقیما درگیر عوارض و تبعات جنگ نشوند، دانست و گفت: در این مقطع فرانسه نیز اعلام تمایل کرده که در روند صلح سوری- سوری مشارکت کند، چون عمده شرایط ایجاد شده به دست این ائتلاف است و فرانسه به دنبال آن است که ژست جلوگیری از ایجاد جنگ در منطقه را داشته باشد.

**امریکا به خوبی می‌داند سوریه باتلاق سختی برای او خواهد بود

ساداتیان در ادامه در خصوص عدم ورود احتمالی امریکا به جنگ در خاورمیانه گفت: ایالات متحده به خوبی می‌داند که اگر وارد جنگ در این منطقه شود سوریه برایشان باتلاق خواهد بود، چون علاوه بر نیروی نظامی ایران روسیه، چین و حتی اروپایی‌ها هم مترصد فرصت برای تحقیر امریکا هستند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه باز شدن پای امریکا به جنگ به معنی آن است که ادامه جنگ با هزینه عربستان بالاخره تا یک جایی متوقف خواهد شد و بعد ایالات متحده باید مستقیما وارد جنگ شود گفت: به نظر نمی‌رسد منافع ملی امریکا اجازه ورود این کشور به جنگ در منطقه را بدهد و عقلای امریکا قطعا به ترامپ انزار می‌دهند که با وجود هزینه‌های بالای جنگ احتمالی به آن ورود نکند.

ساداتیان تصریح کرد: به هر حال اگر امریکا به این فضا ورود کند در حالی خواهد بود که اسرائیل به پایگاه حزب الله در سوریه حمله کرد خواهد ماند، اما اگر فراتر برود قابل محاسبه نخواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی در خصوص واکنش جمهوری اسلامی در این خصوص نیز گفت: ایران نباید اجازه دهد داستان از دستش خارج شود و، چون ایران، روسیه و سوریه پیروز ماجرا بودند باید بتوانند از این دستاورد خود در پاکسازی سوریه صیانت کنند و اگر کار به بحران غیرقابل پیش بینی برسد این گروه مقابل باشد که زیان می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر شرایط در منطقه به همین ترتیب پیش برود تئوری برد باخت حاکم خواهد شد و در شرایط فعلی نیز مانور‌هایی در حال شکل گیری است مثلا سفر دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به سوریه برای حل و فصل این مشکل بدون جنگ و خونریزی است.

وی یادآور شد: در صورت رخداد جنگی در منطقه هر دو طرف زیان خواهند دید، اما امریکا زیان بیشتری تحمل خواهد کرد، چون اگر وارد جنگ شود تبعات بین المللی قابل چشم پوشی نخواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 23 فروردین 1397 ، کدخبر: 677824 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
دوست دارند قلدر بازی در بیاورند در صورتی که قلدر هایی مانند ایران و روسیه هم در خاورمیانه حضور دارند و برای آن ها خط و نشان میکشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین