پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۵
رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر لزوم رعایت بی‌طرفی در امر قضا از سوی قضات جوان گفت: نباید قضات از حواشی پیرامون خود غافل شوند.

شعار سال: احمد سیاوش پور صبح امروز در آئین تحلیف دوره اول کارآموزان قضایی استان در رشت اظهار کرد: به‌کارگیری از جوانان مؤمن، متعهد و متخصص گیلانی در امر قضاوت کار بسیار مبارک و پسندیده‌ای است.

وی با اشاره به تعصب قضات گیلانی افزود: برای کارآموزی قضات از سوی اساتید تلاش‌های بسیاری کشیده شده که شایسته تقدیر است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر قضاوت با دقت از سوی قضات گفت: قضات جوان باید فرهیختگان عرصه قضاوت را که نیم‌قرن تجربه‌دارند را الگوی خود در قضاوت بدانند.

سیاوش پور با تأکید بر اینکه قضات باید تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهند بیان کرد: خداوند همیشه ناظر بر عملکرد قضات است و حتماً باید توجه به جایگاه قضا را مدنظر قرار داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه قضات باید تمام آموخته‌های خود را در جایگاه قضاوت به کار ببندند افزود: رعایت اصول قضاوت از مهم‌ترین کار قضا است و اگر قاضی‌های جوان ندانند که در کدام جایگاه قرارگرفته‌اند ابتدا اجحاف به خود و سپس به جایگاه قضاوت ظلم شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان بر لزوم امر بی‌طرفی از سوی قضات تأکید کرد و گفت: رعایت بی‌طرفی در قضاوت برای قاضی یک اصل است و نباید طرفین یک پرونده حتی با یک لبخند بی‌جا احساس کنند که قاضی از بی‌طرفی خارج‌شده است.

سیاوش پور با تأکید بر اینکه تکریم ارباب‌رجوع و گوش دادن به نظرات آنان را لازمه قضات درست است بیان کرد: صبر در قضاوت بسیار مبارک است و اجر فراوان دارد و همه قضات باید در مواجه با ارباب‌رجوع صبر پیشه کنند.

وی با تأکید بر نظارت بر زیرمجموعه و حواشی از سوی قضات گفت: اطراف قضات یک شعاع بسیار بزرگ است و نباید قضات تنها در پشت میز بنشینند و از پیرامون خود غافل شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه سیاسی و جناحی بودن قضات و اعمال‌نظر کردن یک سم بسیار مهلک در دستگاه قضایی است افزود: داشتن سلیقه سیاسی و آشنایی با جریانات سیاسی مهم است اما نباید در قضاوت کردن جانب‌داری جناح و سیاسی بازی دخیل باشد.

به گزارش فارس، در انتهای این مراسم ۱۲ تن از قضات جوان در برابر پیشگاه خدا و قرآن برای اجرای عدالت سوگند یاد کردند و از نفرات اول تا سوم این دوره نیز تقدیر شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 23 فروردین 97، کدمطلب:۱۳۹۷۰۱۲۳۰۰۰۲۳۹ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
قضات باید در عین ساده ساده زیستی و بی طرفی کاملا صریح در عدالت باشند تا الگوی جامعه شوند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین