پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۵۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
بررسی‌های ایسنا نشان‌می‌دهد نام شهردار مشهد به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست شهرداری تهران مطرح شده است.

شعارسال: بررسی‌های ایسنا نشان‌می‌دهد نام شهردار مشهد به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست شهرداری تهران مطرح شده است.

23 اسفند ماه بود که خبر استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران در رسانه‌ها منتشر شد. این استعفای ناگهانی که با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه بود، بالاخره پس از اصرار نجفی بر استعفا در 21 فروردین ماه توسط شورای شهر تهران پذیرفته شد تا بازار گمانه‌زنی در خصوص شهردار آینده پایتخت که از اولین دقایق استعفای نجفی آغاز شده بود، گرم شود.

15 فروردین ماه برای نخستین بار نام قاسم تقی‌زاده خامسی به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی جایگزینی با شهردار مستعفی تهران در برخی کانال‌های خبری مطرح شد. در آن زمان کسی خبر رفتن شهردار مشهد به تهران را جدی نگرفت، اما با این حال هیچ‌کس هم این احتمال را رد نکرد.

در آن زمان محمدرضا فرهادی‌نیا، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد با بیان اینکه «شهرداری مشهد ترجیح داده است واکنشی به این اخبار نشان ندهد»، به ایسنا گفت: جناب آقای تقی‌زاده خامسی حدود 10 سال در 3 معاونت شهرداری تهران و اتفاقا در دوران درخشان شهرداری تهران مدیریت کرده و مردم تهران از آن دوره خاطره خوشی را به یاد دارند، بدیهی است که اعضای شورای شهر تهران ایشان را به عنوان جدی‌ترین گزینه برای شهرداری تهران درذهن خود داشته باشند.

تقی‌زاده خامسی خود نیز چندی بعد در جمع خبرنگاران در واکنش به اخبار مبنی بر رفتن وی به شهرداری تهران تنها به بیان این جمله که «من زاده مشهد هستم» بسنده کرد.

با این حال پس از آغاز روند انتخاب شهردار آینده پایتخت از سوی شورای شهر تهران بار دیگر رفتن احتمالی شهردار مشهد به تهران قوت گرفت. بررسی‌های ایسنا نشان می‌دهد نام قاسم تقی‌زاده خامسی در میان گزینه‌های شهرداری تهران بوده و شهردار مشهد به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی ریاست شهرداری تهران مطرح است، اما تحقق این امر و قرارگیری وی در میان گزینه‌های نهایی، در مرحله اول به پذیرش شخص تقی‌زاده خامسی بر می‌گردد.

برگزاری شبانه جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با شهردار و معاونان شهرداری را نیز که شب گذشته برگزار شد، می‌توان با این امر مرتبط دانست و به منظور بررسی این موضوع ارزیابی کرد.

بی‌شک طرح نام شهردار مشهد به عنوان گزینه شهرداری تهران نشان‌دهنده انتخاب شایسته شورای شهر مشهد و مدیریت کارآمد وی بر این شهر است، اما نکته‌ای که موجب نگرانی مردم و مسئولان مشهد از این امر شده، وقفه در مدیریت شهر، تضعیف مدیریت شهری، ناامیدی مردم و دیگر مشکلاتی است که مشهد با رفتن احتمالی تقی‌زاده خامسی با آن مواجه می‌شود؛ مردم احساس می‌کنند مشهد دارد قربانی پایتخت می‌شود.

علاوه بر این ضرورت «اخلاق‌مداری» و «وفای به عهد» نکته مهم دیگری است که اعضای شورای شهر مشهد در واکنش‌های خود به این خبر بر آن تأکید کرده‌اند.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به ایسنا در خصوص این شایعات، گفت: از منظر شورای شهر مشهد این موضوع متصور نیست که آقای تقی‌زاده خامسی به شهرداری تهران بروند. آقای تقی‌زاده خامسی تعهدی چهارساله به ما دارند که به عنوان شهردار مشهد انجام وظیفه کنند و اگر خلاف این عمل شود خلف وعده و قراری است که با اعضای شورای شهر مشهد گذاشته‌اند.

هم‌چنین محمدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در واکنش به این اخبار با انتشار یادداشتی در صفحه منسوب به خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت: «او در آغاز پذیرش مسئولیت شهرداری مشهد گفت که به خاطر امام‌رضا(ع) شهر و مردم زادگاه خودش آمده و رفتنش اثر ماندگار، شیرین و مثبت در ذهن مردم مشهد نخواهد داشت. او تصور نکند شورای شهر تهران را همانند شورای شهر مشهد، در تعامل، اعتماد، انسجام و درک مشترک خواهد یافت. او به وجدان، اخلاق و پیمان خویش مراجعه کند؛ هشت ماهه بودن خدمتش در مشهد و جرقه امیدی که در شهر و شهروندان زده شده ممکن است به خاموشی گراید هم‌چنین امید مردم و شورای پنجم شهر مشهد را در انتخاب شهردار بعدی دچار چالش‌ها و گرفتاری نمایند».

وی ادامه داد: «به امید تصمیمی که خیر و صلاح ایران اسلامی را لحاظ کرده و انتخابی استراتژیک برای ماندن در شهر مشهد و یا رفتن به تهران صورت پذیرد».

مطرح شدن نام تقی‌زاده خامسی به عنوان گزینه تصدی شهرداری تهران ازسوی برخی جریان‌های سیاسی و اعضای شورای شهر تهران را می‌توان تمرکز صرف بر پایتخت و بی‌توجهی به پیامدهای ناگوار آن برای دومین کلان‌شهر کشور قلمداد و هم‌چنین قبول آن از سوی تقی‌زاده خامسی را خلف وعده تعبیر کرد.

مردم مشهد از اعضای شورای شهر و تقی‌زاده خامسی انتظار دارند به تبعات رفتن احتمالی شهردار مشهد و 8 ماه زمانی که صرف تغییرات، اصلاحات و تجربه مدیریتی در مشهد شده بیاندیشند و بهترین رویکرد را در این خصوص اتخاذ کنند. هم‌چنین از تقی‌زاده خامسی انتظار می‌رود برای کلیدداری ساختمان خیابان بهشت به عهد خود با مردم شهر بهشت بی‌توجهی نکند. رفتن یا ماندن تقی‌زاده خامسی آزمونی بزرگ است که آینده اصلاح‌طلبان در مشهد به عملکرد آنان در این خصوص برمی‌گردد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29 فروردین 1397، کدخبر: 97012911010، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
امیدواریم که ایشون که افتخار مشهدی ها هستن در تهران هم بتونن خدمت گذاری کنن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
در انتخاب شهردار تهران به وضوح شاهد سیاسی بازی هستیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین