پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۲۸۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که سیاست‌گذاری جدید ارزی دولت برای پرداخت مابه‌التفاوت و اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های تولید، در راستای جلوگیری از نوسانات در بازار این محصولات اتخاذ شده است و جای هیچ نگرانی‌ای نیست.

شعارسال: محمود حجتی عصر روز (دوشنبه، ۲۷ فروردین) در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه معاون امور دام این وزارتخانه، اظهار کرد: برخی ابهامات در پی نوسانات ارزی اخیر برای تامین نهاده‌های اساسی بخش کشاورزی به وجود آمده است اما با توجه به اهمیت این موضوع و حساسیت مسئولان، دولت راهکاری برای آن اندیشیده شد تا این مساله مدیریت شود.

وی با بیان این‌که افزایش قیمتی نخواهیم داشت و جای نگرانی نیست، افزود: در سیاست‌گذاری جدید صورت‌گرفته، این‌گونه مقرر شد که افزایش نرخ ارز از ۳۸۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومانی که دولت اخیراً آن را اعلام کرد، روی بازار و قیمت کالاهای اساسی و نهاده‌های تولید تاثیر نگذارد چراکه می‌تواند باعث افزایش قیمت ناگهانی آن‌ها و بروز نگرانی در بازار شود. بنابراین دولت تصمیم گرفت و رئیس‌جمهور هم بر این سیاست‌گذاری اصرار داشت.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر این سیاست اعمال نمی‌شد عوامل دیگری که باعث ایجاد نوسان می‌شوند، مانند افزایش قیمت جهانی کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و ذرت باعث بروز مشکلات جدی در بازار می‌شدند. بر این اساس دولت تصمیم گرفت تا این سیاست را اتخاذ کند.

حجتی اظهار کرد: روشی که اخیرا برای این سیاست‌گذاری اتخاذ شد، به‌گونه‌ای است که تضمین اجرایی و عملیاتی دارد و پس از بحث‌های طولانی مقرر شد تا واردکنندگان این کالاها از افزایش نرخ ارز متاثر نشوند و نظامی طراحی شد تا این سیاست‌گذاری به درستی اجرایی شود. بنابراین هیچ واردکننده‌ای نمی‌تواند بگوید که محصولش را عرضه نمی‌کند تا تکلیف نرخ ارز مشخص شود و به این بهانه خللی در توزیع به وجود بیاورد، که البته در برخی موارد این اتفاق افتاده است که نباید تکرار شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 28فروردین1397 ، کدخبر: - : www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
رئیس جمهوری نمیدانم واقعا آیا دلش به حال اقتصاد ایران میسوزد یا خیر ؛ ایشان آیا نمیخواست به این وعده هایی که به ما داده بود عمل کند؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین