پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان شخصاً به موضوع مدیریت پساب یک واحد کشتارگاهی در 10 کیلومتری شهر گرگان ورود و از منطقه بازدید کرد.

شعارسال: مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان شخصاً به موضوع مدیریت پساب یک واحد کشتارگاهی در 10 کیلومتری شهر گرگان ورود و از منطقه بازدید کرد.

«امیر عبدوس» در این بازدید گفت: در پی شکایات مردمی و نیز نمونه‌برداری از خروجی پساب این کشتارگاه در سال گذشته هم‌چنین ایجاد بوی نامطبوع کوره‌های پخت ضایعات این کشتارگاه، ضمن ارجاع پرونده به دستگاه قضایی، اخطارهای قانونی برای این واحد صنعتی صادر و مسئولان این واحد موظف شدند که دستگاه بوسوز جدید برای این واحد طراحی و جایگزین دستگاه مستعمل قبلی کنند.

وی افزود: سیستم تصفیه پساب این واحد، فرآیند تصفیه را ناقص انجام می‌داد و پساب در اراضی اطراف بدون رعایت استانداردهای زیست‌محیطی رهاسازی می‌شد که این امر آلودگی محیط زیست، آب و خاک را در پی داشت که مدیران این شرکت تعهد کردند که ظرف دو ماه نسبت به بازسازی و رفع نقص سیستم تصفیه فاضلاب این شرکت اقدام کنند و در مدتی که سیستم در حال بازسازی است، فاضلاب تصفیه شده خروجی را در حوضچه‌هایی که در خارج از کارخانه تعبیه شده، انتقال دهند.

عبدوس گفت: در روزهای اخیر تصاویر و خبری در رسانه‌های استان گلستان منتشر شد که حاکی از این بود که این کشتارگاه به میزان زیادی از فاضلاب خام و خونابه‌های تصفیه نشده را به این استخرها روانه کرده است که بلافاصله تیم کارشناسی این اداره به محل اعزام و مشاهده شد که تخلفاتی در این زمینه اتفاق افتاده است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست گلستان اظهار کرد: در این بازدید که مسئولان کارخانه و اعضای شورای روستای کلاجان سادات نیز حضور داشتند، مسئولان این کشتارگاه تعهد کردند که هر چه سریع‌تر نسبت به رفع آلایندگی سیستم فاضلاب اقدام کنند.

وی تصریح کرد: حمایت ما از تولید و اشتغال مانع مقابله با آلودگی‌های محیط زیست نخواهد بود و در مسأله سلامت مردم و حفظ محیط زیست از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان یادآور شد: با توجه به ماده ٦٨٨ قانون مجازات اسلامی و نیز بند د ماده ٣٨ قانون مالیات بر ارزش افزوده همه واحدهایی که فاضلاب با آلایندگی بیش از حد مجاز استانداردهای محیط زیست ایجاد می‌کنند، ضمن معرفی به مرجع قضایی، به عنوان واحد آلاینده به سازمان امور مالیاتی معرفی و مکلف به پرداخت یک درصد از فروش به‌عنوان عوارض آلایندگی خواهند شد.

عبدوس افزود: هرچند پرونده آلایندگی این واحد در گذشته به دستگاه قضایی ارجاع و در حال رسیدگی است، مجدداً شکوائیه تکمیلی مستند به گزارش‌های تخلیه فاضلاب اخیر به پرونده این واحد صنعتی افزوده و نام این واحد نیز در فهرست واحدهای آلاینده به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست گلستان تاکنون معضل آلودگی هوا ناشی از فعالیت کوره پخت ضایعات این واحد کنترل شده است. امیدواریم با اقدماتی که برای اصلاح سیستم تصفیه‌خانه انجام شده است تا دو ماه آینده مشکلات این سیستم به کلی مرتفع شود.

بوی تعفن تأسیسات یک کشتارگاه صنعتی و سوزاندن ضایعات مرغی کشتارگاه هم‌چنین تخلیه خونابه‌ها در چندین استخر سر باز، مشکلاتی را برای ساکنین چندین روستا در غرب گرگان بوجود آورده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020200782، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
خیلی خوبه که تمام مدیران این مرزو بوم مسیولیت پذیر و ر تلاش باشن مثل این مدیر عزیز
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین