پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۲۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه ها در دوران پسابرجام به عنوان یک فرصت از ضرورت هایی است که مورد توجه وزارت علوم است.

شعار سال: محمد روشن اظهار داشت: در این شرایط زمینه تعامل مناسب با دانشگاه های معتبر خارجی و منطقه ای کشورهای مسلمان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: در توسعه دیپلماسی علمی زمینه حضور استادان کشورهای دیگر به ایران و استادان ایرانی در آن کشورها فراهم می شود که با هم افزایی ایجاد شده زمینه تولید دانش به سطح بالاتری ارتقا می یابد.

روشن افزود: همچنین در شرایط پسابرجام و برداشتن تحریم ها امکان تجهیز آزمایشگاه های مراکز آموزش عالی نیز به نحو مطلوبی فراهم می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: امیدواریم مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه بودجه ای که دولت تقدیم کرده ،بخش هایی ر ا که مربوط به تامین اعتبار تجهیز آزمایشگاه هاست ، تصویب و تائید کند تا گام خوبی برای نوسازی آزمایشگاه ها برداشته شود.

روشن در خصوص طرح آمایش آموزش عالی کشور نیز گفت: این طرح ضمن آمایش از حیث عرضه و تقاضا ،باید دانشگاه ها را به جایگاه خودشان برگرداند و در موارد نیاز توسعه منطقه ای دهد .

وی تاکید کرد: دنبال توسعه غیر منطقی دانشگاه ها نیستیم بلکه باید دانشگاه ها در جایگاه خود به صورت منطقی توسعه داده شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر توسعه ای باید براساس استانداردهای علمی در کشور یا استانداردهای بین المللی و جهانی باشد در غیراین صورت این توسعه غیر منطقی است.

وی در خصوص مستند سازی اموال غیرمنقول دانشگاه ها نیز گفت: دانشگاه ها باید در این خصوص دقت نظر لازم داشته باشند و اجازه ندهند برخی از افراد سودجو بخواهند با سند سازی این اموال را تصرف کنند.

وی در خصوص طرح نظام جامع آموزش تربیت بدنی حرفه ای و مهارتی گفت: این طرح در صحن علنی مجلس رسیدگی می شود و تاکنون سه ماده آن به تصویب رسیده است.

روشن گفت: براساس این طرح نهاد ملی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای ایجاد می شود که وظیفه آن نظارت و هدایت همه فعالیت ها در حوزه تربیت فنی و حرفه ای است.

وی اظهار کرد: آموزش مهارتی در سه حوزه دولتی، غیردولتی و تعاملی و در مشارکت بین المللی نیزدر قالب مجازی، حضوری و نیمه حضوری است.

روشن در پایان گفت: با ارتباط ایجاد شده در دوران پسا برجام بین دانشگاه های داخلی و خارجی، متقاضیانی که مایل هستند در ایران به حرفه آموزی بپردازند و یا استادهای حرفه ای ایرانی را قبول دارند و امکان حضور مستمر در ایران را ندارند، می توانند در آموزش های نیمه حضوری شرکت کنند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394، کد مطلب: 81999479 (5226337):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین