پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فروش مواد غذایی و آشامیدنی تقلبی، نقض آشکار حقوق مردم و جنایت است.

شعارسال: سید حسن هاشمی روز شنبه در مراسم مانور بهداشت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از جمله مواردی که جزء حقوق شهروندان است و تاحدی مغفول مانده است این است که مردم خدمات مناسب از جمله خدمات در حوزه سلامت مانند امور بهداشتی، درمانی و آموزشی را دریافت کنند که متاسفانه در کشورهایی مانند ایران آن طور که شایسته است حقوق شهروندی در این حوزه ها رعایت نمی شود.

وی اضافه کرد: حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم این است که مصوبات مجلس و هیات وزیران را برای ارایه خدمات مناسب به مردم انجام دهیم و یکجانبه قضاوت نکنیم که مردم، رعایت نمی کنند.

وزیر بهداشت اضافه کرد:قوانین خوبی در زمینه نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی در کشور داریم اما نیاز است که این قوانین با دقت، سرعت و امانتداری و البته با همکاری بازدارنده قوه قضائیه اجرا شود.

وی اضافه کرد: اگر با مجرمان، بهنگام و در تراز جرمی که مرتکب شده اند برخورد شود، تقلب و تخلف در ارایه خدمات و فروش مواد غذایی به حداقل می رسد.

هاشمی گفت: از نظر من فروش مواد غذایی تقلبی به مردم ظلم است و به عنوان نمونه ، مردمی که بعد از یک سال می خواهند 10 یا 20 روزی را همراه خانواده خود در یک محیط آرام به سر برند و با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی از خانه های محقر آپارتمانی دور شوند، روا نیست که با فروش مواد غذایی نامناسب سلامت مردمی که کودک و سالمند نیز همراه آنان است به خطر بیافتد.

وی گفت: اگر کسانی به قصد سودجویی تقلب کنند، این جنایت در حق مردم است و این درست نیست که از مردم پول بگیریم و جنسی را به آنان تحویل دهیم که مورد انتظار آنان نیست. آن وقت این جنس تقلبی آنان را روانه بیمارستان کند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: البته در اینجاست که اهمیت کار بازرسان بهداشت و دستگاه قضایی روشن می شود.

وزیر بهداشت گفت: مردم مالیات می دهند و انتظار دارند دولت از آنان حمایت کند و این منصفانه نیست که با تقلب و تخلف، مردم را بیمار کنیم و به خانواده ها آسیب بزنیم.

وی در این مراسم جزئیات برنامه نظارت بر اماکن عمومی را اعلام کرد و از مسئولان قوه قضائیه خواست با این طرح همکاری کنند.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد، سال 95 که سال کاری آخر دولت است بتواند برای دفاع از حقوق شهروندان اقدامات قابل قبولی را انجام دهیم حقوقی که متاسفانه در گذشته در برخی موارد مغفول مانده است.

هاشمی اضافه کرد: در طرح بهداشت نوروزی چهار هزار و 500 بازرس در قالب یک هزار و 700 تیم در ایام نوروز بر اماکن عمومی و واحدهای خدماتی نظارت می کنند که البته ممکن است برخی تقلب ها و تخلفات از چشم این بازرسان دور بماند اما مطمئن باشید هر تخلفی که مشاهده شود با قاطعیت با آن برخورد می کنیم و از دستگاه قضایی نیز انتظار داریم که آنها نیز تیم هایی را به صورت کشیک برای برخورد سریع با متخلفان در ایام نوروز فعال کنند.

وی همچنین از راه اندازی سامانه تلفنی 1490 و 190 برای ثبت شکایات مردم از تخلفات بهداشتی خبر داد و گفت: این سامانه به صورت 24 ساعته شکایات مردمی را دریافت می کند و در اسرع وقت به تک تک شکایات مردم رسیدگی می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 22 اسفند 1394 ، کدمطلب: 81999643 (5226578) |،

www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین